«Επιχειρηματική μυωπία» και στο marketing

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

ΑΥΤΗ Η «ΥΠΟΥΛΗ» ΠΑΘΗΣΗ!

Γράφει ο Θέμης Σαρανταένας, Σύμβουλος Marketing, www. marketingconsultant.gr
ευχαριστούμε το www.epixeiro.gr για την ευγενική παραχώρηση του άρθρου.

Ο καλύτερος ορισμός για την «επιχειρηματική μυωπία» (ή αλλιώς «tunnel vision») είναι η έλλειψη της ικανότητας να δούμε τη μεγάλη εικόνα για την επιχείρησή μας. Αυτός που πάσχει από «επιχειρηματική μυωπία» βλέπει το δέντρο και χάνει το δάσος.
Ασχολείται μόνο με έναν τομέα της επιχείρησης ή μόνο με ένα είδος πελατών ή προσπαθεί να προσαρμόσει τα πάντα στην κοσμοθεωρία του.
Συμβαίνουν πολλά γύρω του, δεν τα βλέπει και συνήθως ασχολείται με το micro-management.

Οι 4 πιο επιρρεπείς τύποι επιχειρηματιών στο tunnel vision:

Τύπος 1: Οι “Παντογνώστες”
Παράξενο και όμως αληθινό: οι επιχειρηματίες με τον μεγαλύτερο ίσως κίνδυνο για «επιχειρηματική μυωπία» είναι οι πιο ικανοί και οι πιο ριψοκίνδυνοι. Με τον «αέρα» κάποιων αποφάσεών τους που τους δικαίωσαν, ακολουθούν μόνο το ένστικτο τους και έχουν τον αέρα του παντογνώστη.

Τύπος 2: Οι “Επιβεβαιωνόμενοι”
Ο ηγέτης της επιχείρησης, μπροστά σε ένα σταυροδρόμι που αφορά στο marketing ή στη διαφήμιση, παίρνει την απόφασή του ως ακολούθως:
«Θα πάμε με τη βεραμάν συσκευασία! Τι γνώμη έχεις Αντώνη;» Και ο Αντώνης θα… συμφωνήσει κι ας διαφωνεί.

Τύπος 3: Οι “Πολυάσχολοι”
Όσοι βιάζονται, σκοντάφτουν. Εάν δεν αφιερώσετε χρόνο να σκύψετε πάνω από κάθε πρόβλημα της επιχείρησής σας, θα αναπτύξετε μία κοσμοθεωρία επίλυσης των πάντων, τύπου «εδώ και τώρα».

Τύπος 4: Οι “Αναβλητικοί”
Φτιάχνουν μία λίστα. Μετά, μια λίστα που περιλαμβάνει λίστες. Μετά αρχίζουν το cross out των δουλειών της λίστας, ξεκινώντας από εκείνη με τον παιδικό βαθμό δυσκολίας.

Γιατρέ μου έχω «επιχειρηματική μυωπία». Τι να κάνω; Σίγουρα δεν χρειάζεστε οφθαλμίατρο!


Μοιραστείτε με τους φίλους σας
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
0 shares