Η 3ήμερη διεθνής έκθεση οπτικών MIDO 2025 ολοκληρώθηκε στο Μιλάνο
Σημαντική αύξηση από όλη την Ευρώπη (+9%), κυρίως από τη Γερμανία (+32%), καθώς και από την Αυστραλία (+44%), τη Νότια Αμερική (+20%), την Αφρική (+10%) και τη Μέση Ανατολή (+9%). Η συμμετοχή από τη Βόρεια Αμερική παρέμεινε σταθερή.
Μιλάνο, 13 Φεβρουαρίου 2025 – Επιχειρηματικότητα, καινοτομία, τάσεις, βιωσιμότητα και ένταξη. Αυτά ήταν τα κύρια θέματα της φετινής έκδοσης της MIDO, της διεθνούς έκθεσης οπτικών που ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα. Περισσότεροι από 42.000 επισκέπτες από 168 χώρες και 1.200 εκθέτες, εκ των οποίων περίπου 930 διεθνείς, σε 8 περιοχές έκθεσης σε 7 περιπτώσεις.
![](https://eyemagazine.gr/wp-content/uploads/2025/02/TP2_5715_E8vLhQc5-scaled.jpg)
Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στους αριθμούς συμμετοχής από την Ευρώπη (+9%), κυρίως από τη Γερμανία και γειτονικές χώρες (συμπεριλαμβανομένων των Ανατολικών Ευρωπαϊκών χωρών). Σημαντική αύξηση στην Αφρική προήλθε από χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο, όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία, η Αλγερία και το Μαρόκο. Η συμμετοχή από τη Νότια Αμερική αυξήθηκε επίσης χάρη στην παρουσία της Βραζιλίας, της Αργεντινής και της Βενεζουέλας, ενώ η Μέση Ανατολή παρουσίασε αύξηση 11% από τα ΗΑΕ και 40% από το Ισραήλ.
![](https://eyemagazine.gr/wp-content/uploads/2025/02/TP1_2922_IP4XBHGe-scaled.jpg)
Αυτά τα δεδομένα επιβεβαιώνουν εκ νέου την έκθεση του Μιλάνου ως πραγματικό διεθνές σημείο συνάντησης, έναν σημαντικό κόμβο όπου η παγκόσμια βιομηχανία οπτικών μπορεί να πραγματοποιεί επιχειρήσεις, να κλείνει πωλήσεις, να χτίζει νέες σχέσεις και να ανακαλύπτει όλες τις τελευταίες τάσεις. Εκτός από τους επισκέπτες, η MIDO 2025 κατέγραψε περισσότερους από 16.000 συμμετέχοντες εκθέτες κατά τη διάρκεια των τριών ημερών, από το προσωπικό των περιπτέρων μέχρι τους υπαλλήλους εταιρειών, πράκτορες, εκπροσώπους και διανομείς. Αυτά τα δεδομένα ενισχύουν περαιτέρω τη δύναμη έλξης της έκθεσης, η οποία, ίσως περισσότερο από ποτέ φέτος, επιβεβαιώνει τη θέση της ως αδιαμφισβήτητος ηγέτης.
![](https://eyemagazine.gr/wp-content/uploads/2025/02/Screenshot-2025-02-14-at-12.03.32-PM.png)
«Αυτή η έκδοση ήταν επικεντρωμένη στις επιχειρήσεις, τη δικτύωση και τις νέες ιδέες», δήλωσε η Lorraine Berton, Πρόεδρος της MIDO και της ANFAO (Ιταλική Ένωση Κατασκευαστών Οπτικών), μια ημέρα μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης. «Μπορούσες να αισθανθείς την ενέργεια στον αέρα καθ’ όλη τη διάρκεια των τριών ημερών—υπήρχε μια πραγματική αίσθηση ενθουσιασμού ανάμεσα στους εκθέτες, τους αγοραστές, τους οπτικούς και όλους τους επαγγελματίες του κλάδου που συμμετείχαν. Θέλαμε να δημιουργήσουμε όσες περισσότερες ευκαιρίες μπορούσαμε για να συνδεθούν οι άνθρωποι, να ανταλλάξουν ιδέες και να αναπτυχθούν—είτε μέσω επιχειρηματικών σχέσεων, εκπαίδευσης ή ενδιαφερουσών συζητήσεων με κορυφαίους ομιλητές από την Ιταλία και πέρα. Αυτή η έκδοση είχε πραγματικό αντίκτυπο, ενισχύοντας το ισχυρό αίσθημα κοινότητας και του κοινού πάθους για το μέλλον.»
![](https://eyemagazine.gr/wp-content/uploads/2025/02/TP1_1111_Em0hoAdK-scaled.jpg)
Η MIDO 2025 μεταδόθηκε ευρέως, σε εφημερίδες, τηλεόραση και ραδιόφωνο, καθώς και στα κοινωνικά δίκτυα, σε όλο τον κόσμο. Περισσότεροι από 500 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι παραβρέθηκαν (+25% σε σχέση με το 2024), με πάνω από 300.000 αλληλεπιδράσεις χρηστών (+20% σε σχέση με το 2024) στα κύρια κανάλια της εκδήλωσης. Συγκεκριμένα, το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από τη MIDO έλαβε περισσότερες από 3 εκατομμύρια προβολές (+50% σε σχέση με πέρυσι).
Ο αριθμός των ακολούθων σε κάθε κοινωνικό προφίλ αυξήθηκε επίσης, με το Instagram να σημειώνει αύξηση +12%, υπογραμμίζοντας τη στενή σχέση μεταξύ της μεγαλύτερης διεθνούς έκθεσης οπτικών και της ψηφιακής της κοινότητας.
Περίπου 35.000 χρήστες επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα, ενώ ο διαδραστικός χάρτης της εφαρμογής ήταν η λειτουργία που χρησιμοποίησαν περισσότερο οι συμμετέχοντες, ακολουθούμενος από τη λειτουργία αναζήτησης εκθετών.
![](https://eyemagazine.gr/wp-content/uploads/2025/02/Screenshot-2025-02-14-at-12.05.03-PM.png)
Η παρουσία του Υπουργού Επιχειρήσεων και Made in Italy, Adolfo Urso, και άλλων εκπροσώπων της κυβέρνησης (MAECI, Περιφέρεια Λομβαρδίας και Δήμος Μιλάνου) επιβεβαίωσε την αξία της έκθεσης και της σημασίας του Made in Italy για την εθνική οικονομία. Η υποστήριξη της ITA (Ιταλική Υπηρεσία Εμπορίου), μακροχρόνιου συνεργάτη της MIDO και της ANFAO, ήταν καθοριστική για την πρόσκληση σχεδόν 200 αγοραστών και δημοσιογράφων από 55 χώρες.
Όπως σε κάθε έκδοση, οι διάσημοι προσκεκλημένοι μετέτρεψαν τη σκηνή της MIDO σε ένα αυθεντικό κοινωνικό γεγονός. Ανάμεσά τους, οι Pierfrancesco Favino, Alessandro Del Piero, Domenico Dolce, Alessandro Costacurta, Luis Figo και πολλοί άλλοι.
![](https://eyemagazine.gr/wp-content/uploads/2025/02/TP2_9300_MqwXELAo-scaled.jpg)
Η ένταξη ήταν ένα ακόμη κεντρικό θέμα στη MIDO, με την παρουσίαση των πρώτων αποτελεσμάτων του έργου Diversity & Inclusion που προωθεί το ANFAO. Τα τελευταία χρόνια, αυτή η πρωτοβουλία είχε στόχο την ευαισθητοποίηση των επιχειρήσεων του κλάδου και την προώθηση μιας πιο περιεκτικής κουλτούρας. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, το ANFAO και η Milya διοργάνωσαν εργαστήρια επί τόπου για την ενίσχυση της ένταξης.
Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, ήταν τα MIDO AWARDS, που τίμησαν νέους σχεδιαστές, καταστήματα οπτικών, εκθέτες και επαγγελματίες του κλάδου που προσπαθούν καθημερινά να βελτιώσουν τους εαυτούς τους και το επαγγελματικό τους πεδίο προς όφελος ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού. Όλοι οι νικητές των βραβείων μπορούν να βρεθούν στον επίσημο ιστότοπο mido.com.
![](https://eyemagazine.gr/wp-content/uploads/2025/02/TP1_6312_rMxYdf2L-scaled.jpg)
Η επόμενη έκδοση της MIDO θα πραγματοποιηθεί από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου 2026, στο Fieramilano Rho.
Για να μείνετε ενημερωμένοι για τα νέα της MIDO, επισκεφθείτε τον ιστότοπο www.mido.com/en και τα κοινωνικά κανάλια linktr.ee/MIDO_Exhibition #MIDO2025.