Οι καταναλωτές ζητούν καινοτομία, πρωτοτυπία και...περισσότερη μόδα!
Δύο έρευνες που παρουσιάστηκαν στην έκθεση MIDO 2018 επικεντρώθηκαν στους στρατηγικούς παράγοντες «κλειδιά», που βρίσκονται πίσω από τις πωλήσεις των σκελετών Οράσεως και Ηλίου.
Αξίες, Γεωγραφικές Περιοχές και Τάσεις κυριαρχούν στην επιλογή και το στυλ των σκελετών. Στην αγορά, οι δύο βασικές τάσεις που διέπουν τα καταναλωτικά πρότυπα είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο και η εξατομίκευση. Αυτά είναι τα ευρήματα και των δύο ερευνών που παρουσιάστηκαν στη 48η MIDO, την κορυφαία έκθεση Οπτικών που έκλεισε για φέτος στο Μιλάνο.
Έρευνα της FUTURE CONCEPT LAB
Η τελευταία έρευνα της Future Concept Lab επικεντρώνεται στους μελλοντικούς τύπους καταναλωτών και αναλύει το “world’s scenario” με σκοπό να βοηθήσει τα δημιουργικά τμήματα και τις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τις πραγματικές τους προσδοκίες και επιθυμίες.
Ο Francesco Morace, κοινωνιολόγος, παραδέχτηκε ότι οι διαρθρωτικές και οικονομικές αλλαγές τροποποιούν τα καταναλωτικά πρότυπα και, πάνω απ ‘όλα, οι γεωγραφικές περιοχές επηρεάζουν τους τρόπους προσέγγισης της αγοράς. Ο Βορράς, Νότος, Ανατολή και Δύση εμφανίζουν διαφορετικές κοινωνικές ευαισθησίες, βασισμένες σε ιστορικο-πολιτιστικά υπόβαθρα. Για παράδειγμα, η φιλικότητα προς το περιβάλλον και η μινιμαλιστική αισθητική είναι οι βασικοί κινητήριοι μοχλοί στο Βορρά, ενώ οι συγκινήσεις και οι αισθητικές απόψεις επικρατούν στο Νότο.
Στην Ανατολή, τα πάντα περιστρέφονται γύρω από μια πνευματική διάσταση στην καθημερινή ζωή, ενώ η Δύση επικεντρώνεται στον πειραματισμό. Κοιτάζοντας τις πιλοτικές πόλεις, το Λονδίνο παρουσιάζει μια πιο δημιουργική σχεδιαστική προσέγγιση, η Βαρκελώνη εκφράζει μεγάλη ζωτικότητα που τροφοδοτείται από τις νέες γενιές, στο Πεκίνο κυριαρχεί μια πολύ έντονη αίσθηση συμβολισμού η οποία καθοδηγείται από την καινοτομία και το Σαν Φρανσίσκο είναι μια εστία εναλλακτικών ιδεών και αυστηρά περιεκτική με την ελευθερία έκφρασης.
Όσον αφορά τις τάσεις, οι λέξεις-κλειδιά είναι, “επανάληψη” και “νέα μόδα”: όλοι οι οικονομικοί κλάδοι τώρα περιστρέφονται γύρω από τα θέματα εξατομικευμένου σχεδιασμού και προσαρμογής που έχουν διεγείρει την επιθυμία για μοναδικό συναίσθημα. Και η έρευνα δείχνει ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η βιομηχανία αξιοποιεί πλεονεκτηματα δεξιοτεχνίας και δείχνει την επιθυμία που υπάρχει για λεπτεπίλεπτα προϊόντα.