Angelo Trocchia

Global CEO of Safilo Group

«Η Ελλάδα αποτελεί επενδυτική ευκαιρία για την Safilo»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος τoυ Safilo Group, Angelo Trocchia επισκέφτηκε την Ελλάδα και σε μια αποκλειστική συνέντευξη με το περιοδικό Eye Magazine συζητά τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και την τρέχουσα κατάσταση, που επικρατεί στον κλάδο.

Συνέντευξη στους Βασίλη Γουλιέλμο, Εκδότη και Ηλία Καραγιάννη, Δημοσιογράφο

Διερχόμαστε μια απαιτητική οικονομική περίοδο. Παρά ταύτα η Safilo ξεπέρασε τις προσδοκίες, τα εμπόδια όπως η πανδημία και η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα παραδίδοντας ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα. Πόσο ικανοποιημένος είστε από τις επιδόσεις;

Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Αυτό που είναι σημαντικό να υπογραμμίσω είναι ότι τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου (Q1) του 2022 αποτέλεσαν το κερασάκι στην τούρτα ενός εξαιρετικού 2021.
Θέλω να είμαι ξεκάθαρος σε αυτό, γιατί όπως γνωρίζετε, πολύς κόσμος ζει με τους αριθμούς. Το 2021 καταγράφηκε ανάπτυξη της τάξης του + 7, 5% σε σύγκριση με το 2019. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλές εταιρείες που κατάφεραν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα το 2021 απ’ ότι το 2019 στον κλάδο των οπτικών. Οι συγκρίσεις θα ήταν εύκολες σε σχέση με το 2020. Είμαι πολύ χαρούμενος με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα του 2022, ιδίως αν αντιληφθεί κανείς τι κατορθώσαμε το 2021. Είναι πολύ σημαντικό να το κατανοήσουν αυτό οι αναγνώστες σας.
Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Γιατί συνέβη αυτό; Λάβαμε μερικές ξεκάθαρες επιλογές το 2018 και απέδωσαν καρπούς. Αναδιαρθρώσαμε το
portfolio των εμπορικών μας σημάτων (brands). Γνωρίζαμε ότι σε δύο χρόνια η συνεργασία με την ‘LVMH’ θα διακοπτόταν και προετοιμαστήκαμε κατάλληλα. Πώς προετοιμαστήκαμε; Εστιάσαμε στην ανάπτυξη των εμπορικών μας σημάτων τόσο οργανικά όσο και μη. Αυτός ήταν ο λόγος που αγοράσαμε δύο εταιρείες. Εκτιμήσαμε ότι θα χάναμε κάποια από τα καθαρά μας έσοδα και προετοιμαστήκαμε για αυτή την εξέλιξη. Επενδύσαμε πολύ στην εταιρεία, ‘Smith’, η οποία αναπτύσσεται εντυπωσιακά και στις εταιρείες ‘Carrera’ και ‘Polaroid’.
Η άλλη επιλογή μας ήταν να εξασφαλίσουμε ή να επεκτείνουμε κάποιες μεγάλες συνεργασίες. Επεκτείναμε τη συνεργασία μας με τις εταιρείες: ‘
Kate Spade’, ‘Boss’, ‘Tommy Hilfiger’ και ‘Marc Jacobs’. Κάποιες από αυτές μέχρι τα έτη 2025, 2026, 2027. Θέλαμε να διασφαλίσουμε τον πυρήνα του portfolio μας και παράλληλα να προσθέσουμε νέα εμπορικά ονόματα, όπως τις εταιρείες: ‘Under Armour’, ‘Carolina Herrera’, ‘Chiara Ferragni”, ‘Dsquared2”.
Οπότε, προετοιμαστήκαμε για το τι θα συμβεί και πιστεύω ότι λειτούργησε πολύ καλά. Το 2018, επίσης, παραχωρήσαμε την λιανική αλυσίδα διανομής και αρχίζαμε να επενδύουμε στο
DTC (directtoconsumer – απευθείας πώληση στον καταναλωτή). Το DTC αναπτύσσεται πολύ γρήγορα. Να σας δώσω κάποιους αριθμούς για να γίνει πιο κατανοητό αυτό που αναφέρω. Οι πωλήσεις με το μοντέλο του DTC της Safilo το 2018 ήταν λιγότερο από 2% του τζίρου. Σήμερα έχει ξεπεράσει το 14%.
Συνοψίζοντας, λάβαμε πολύ σκληρές αποφάσεις και τώρα δρέπουμε τους καρπούς τους. Αυτό είναι αποτέλεσμα των ανθρώπων, που εργάζονται στην εταιρεία. Στο τέλος της ημέρας, οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά. Ανανεώσαμε το ανθρώπινο δυναμικό μας και τώρα έχουμε μια εξαιρετική ομάδα, ειδικά στην Ελλάδα. Η ομάδα είναι φανταστική, όπως και τα αποτελέσματα.

Eyewear production, finishing phase
Η αβεβαιότητα είναι η μόνη βεβαιότητα στον πλανήτη τα τελευταία χρόνια. Η πανδημία, οι κοινωνικές αναταραχές, τώρα ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα. Σε αυτό το πλαίσιο, σε ένα περιβάλλον, όπου δεν μπορείς να ελέγξεις πολλά πράγματα πόσο συμπαγής μπορεί να είναι η στρατηγική ανάπτυξης της Safilo και ποιοι είναι οι βασικοί της στόχοι;

Θα πρέπει να συνηθίσουμε στην αβεβαιότητα. Ήρθε για να μείνει. Τον Φεβρουάριο θεωρήσαμε ότι ξεπεράσαμε την πανδημία και ξέσπασε η κρίση στην Ουκρανία. Τώρα, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον πληθωρισμό. Δεν υπάρχει τρόπος, με τον οποίο μπορείς να προετοιμαστείς για όλα αυτά.
Να σας δώσω ένα παράδειγμα. Όταν πάμε για ιστιοπλοΐα πρέπει να γνωρίζουμε τον τελικό προορισμό μας. Ας πούμε ότι θέλουμε να πάμε από την Αθήνα στη Ζάκυνθο. Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι ότι η φορά του ανέμου θα αλλάξει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας. Θα πρέπει είμαστε σίγουροι όμως ότι θέλουμε να πάμε στη Ζάκυνθο και να επιμείνουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας. Έτσι και η
Safilo πρέπει να έχει μια ξεκάθαρη κατεύθυνση για το που θέλει να βρεθεί. Η αβεβαιότητα θα αποτελέσει μέρος της ζωής μας. Θα πρέπει να είμαστε ψυχολογικά έτοιμοι να αντιδρούμε πολύ γρήγορα και να είμαστε δεμένοι με την ομάδα μας. Αυτό μας έμαθε η πανδημία. Πλέον, εργαζόμαστε πολύ κοντά και όταν συμβαίνει αυτό μπορούμε να αντιδράσουμε πολύ γρήγορα.
Όπως, προείπα, δεν υπάρχει τρόπος να προετοιμαστούμε για την αβεβαιότητα. Αλλά, δεν αλλάζουμε την κατεύθυνσή μας. Συνεργαζόμαστε με την ομάδα μας και είμαστε ευέλικτοι. Ειλικρινά, δεν πιστεύω ότι το μέλλον θα έχει καμία σχέση με το παρελθόν, όπου ήμασταν πιο χαλαροί και σχεδιάζαμε τη στρατηγική με την ησυχία μας. Η αβεβαιότητα θα είναι η πραγματικότητα για το μέλλον μας.
Ο τρόπος που εργαζόμαστε άλλαξε δραματικά. Είναι πιο στενή η συνεργασία, αλλά λιγότερο ελεγχόμενη. Παράλληλα, θα πρέπει να έχουμε ανθρώπους στο πεδίο των αποφάσεων, που μπορούν να αντιδράσουν άμεσα στις εξελίξεις. Είναι μια θεμελιακή αλλαγή στον τρόπο που εργαζόμαστε σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν.

Safilo's Showroom in MIlan
Πολλές εταιρείες σχεδίαζαν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους πριν την πανδημία, η οποία επιτάχυνε εντυπωσιακά αυτά τα σχέδια. Πόσο σημαντικός είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός για την Safilo, ειδικά σε αυτή την μεταβαλλόμενη περίοδο;

Angelo Trocchia: Λάβαμε την απόφαση αυτή πολύ νωρίς, το 2018. Δεν ήταν τόσο ξεκάθαρο για όλους εκείνη την εποχή αλλά για εμένα ήταν. Το μοντέλο DTC αναπτυσσόταν μανιωδώς.
Να σας δώσω και έναν άλλο αριθμό. Το μοντέλο
DTC αυξάνεται κατά περίπου 20% κατά έτος, ειδικά στον κλάδο των γυαλιών ηλίου.
Επενδύσαμε στην αναβάθμιση των εσόδων μας από το
DTC της εταιρείας ‘Smith. Πλέον, η ‘Smith’ συνεχίζει να αυξάνεται κατά 35% κάθε μήνα. Σας θυμίζω σε αυτό το σημείο ότι λάβαμε την απόφαση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας το 2018.
Στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα, που η Μαρία (Ασημακοπούλου) κάνει φανταστική δουλειά, εγκαινιάσαμε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου (
ECommerce Platform) για τους οπτικούς – οπτομέτρες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Είναι μια μοναδική πλατφόρμα επειδή σχεδιάστηκε αποκλειστικά για οπτικούς – οπτομέτρες. Σήμερα, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτήν την πρωτοβουλία.
Είναι πολύ εύχρηστη γιατί μπορείς να κάνεις μια παραγγελία ακόμη και αν είσαι στο σπίτι ή στην παραλία. Έχεις πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, μπορείς να προσφέρεις υπηρεσίες μετά την πώληση και δεν χρειάζεται να είσαι στο κατάστημα σου. Είναι ένας εντελώς καινούριος τρόπος, που η
Safilo συνδέεται με τον πελάτη. Πηγαίνει τη σχέση μας στο επόμενο επίπεδο. Εντάξαμε στο portfolio μας την εταιρεία ‘Blenders”, που απαρτίζεται από νεαρούς, τυπικούς Αμερικανούς και μαζί με αυτήν αγοράσαμε τις ικανότητες, που διαθέτουν. Σε εκείνο το σημείο δεν γνωρίζαμε τις αρχές του μοντέλου DTC. Ήμασταν πάντοτε μια εταιρεία χονδρικής πώλησης. Σήμερα, όμως, στο Πόρτλαντ και στο Σαν Νιτέγκο διαθέτουμε μια ομάδα 40 ατόμων, που εξειδικεύονται στο μάρκετινγκ, το ηλεκτρονικό εμπόριο, το Facebook και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η τάση γιγαντώνεται.
Επίσης, τα δεδομένα θα είναι μια μελλοντική πηγή που θα προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σήμερα στα δεδομένα ενυπάρχουν όλες οι πληροφορίες.
Για παράδειγμα, η Μαρία γνωρίζει τα πάντα. Όσα συμβαίνουν. Γνωρίζουμε τα πάντα για την εταιρεία. Σε ποιους τομείς υστερούμε και σε ποιους υπερτερούμε ανά πάσα στιγμή.
Μπορείτε να φανταστείτε τι μπορούμε να κάνουμε με τα δεδομένα;
Μπορούμε να πάμε την εταιρεία σε άλλο επίπεδο. Η Safilo άρχισε το ψηφιακό της ταξίδι το 2018. Πήρε χρόνο αλλά πλέον έχουμε ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτόν τον κλάδο.

Μαρία Ασημακοπούλου: Λαμβάνουμε διαρκή ανατροφοδότηση από την αγορά και τους πελάτες μας. Η νέα πλατφόρμα κάνει ευκολότερη τη ζωή τους. Μπορούν να αναπληρώσουν το εμπόρευμά τους ακόμη και να παρουσιάσουν όλη τη γκάμα των προϊόντων της Safilo στον τελικό καταναλωτή ανά πάσα στιγμή, χωρίς να απαιτείται η μεσολάβηση του πωλητή για να γίνει μια παραγγελία. Μπορούν, για παράδειγμα, να παραγγείλουν ανταλλακτικά. Όλα είναι ευκολότερα. Έχουν ακόμη και εικόνες 360° των προϊόντων μας, μπορούν να κατεβάσουν διαφημιστικό υλικό, βίντεο ακόμη και τη νέα καμπάνια. Οι πελάτες μας εκτιμούν τη νέα πλατφόρμα και διαπιστώνουμε ότι στην Ελλάδα ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των χρηστών του συστήματος.

Angelo Trocchia: Ο συνδυασμός των ψηφιακών εργαλείων και του πωλητή θα βελτιώσει δραματικά την εμπειρία του πελάτη. Προσπαθούμε να απλοποιήσουμε τα πάντα και να κάνουμε τη ζωή ευκολότερη για όλους. Να είστε σίγουροι ότι η Safilo θα συνεχίσει να επενδύει στο μοντέλο DTC.

Η βιωσιμότητα γίνεται μια ανάγκη σήμερα για τις εταιρείες εξαιτίας του γεγονότος ότι αλλάζουν οι αντιλήψεις σε όλο τον κόσμο. Η πανδημία υπογράμμισε τη σύνδεση μεταξύ περιβάλλοντος και υγείας, εξωθώντας τις εταιρείες και τα άτομα να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους. Ποιες είναι οι προκλήσεις που εγείρονται για τη Safilo αλλά και την βιομηχανία οπτικών προκειμένου να βελτιώσουν την βιωσιμότητα τους;

Angelo Trocchia: Έχουμε κάνει πολύ δουλειά στην αναδιάρθρωση του portfolio μας και η βάση μας ήταν δύο πυλώνες. Ο ένας ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Safilo και ο άλλος η βιωσιμότητα της εταιρείας. Αλλά χρειάζεται να κάνουμε προσεκτικά βήματα σε αυτόν τον τομέα. Προετοιμάζουμε και θέλουμε να εφαρμόσουμε ένα διαρθρωτικό σχέδιο για την εκπλήρωση των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης.
Προφανώς δεν είναι κάτι εύκολο. Θα το περιέγραφα ως ένα ταξίδι. Το πρώτο βήμα σε αυτό το ταξίδι ήταν η δημιουργία της Επιτροπής Βιωσιμότητας της Safilo. Πρόκειται για μια επιτροπή που είναι σε επίπεδο Διοικητικού Συμβουλίου και Πρόεδρος της είναι ο Πρόεδρος της Safilo. Αυτό υποδηλώνει ότι είναι υψηλή προτεραιότητα για την εταιρεία. Επιπρόσθετα, στις ετήσιες αποδοχές μου έχουν ενταχθεί στόχοι βιωσιμότητας. Περίπου το 10% των ετήσιων αποδοχών μου σχετίζεται με την εκπλήρωση στόχων για τη βιωσιμότητα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι έχουμε ορίσει τι σημαίνει για εμάς βιωσιμότητα. Μελετήσαμε τα κριτήρια ESG (Περιβαλλοντικά, Κοινωνικά και Εταιρικής Διακυβέρνησης) και τα μετασχηματίσαμε σε τρεις πυλώνες. Άνθρωποι, προϊόντα και πλανήτης. Για κάθε πυλώνα έχουμε καταστρώσει ένα πολύ ξεκάθαρο σχέδιο δράσης, το οποίο όμως δεν μπορεί να γίνει σε ένα χρόνο. Απαιτείται ένα διάστημα τριών – τεσσάρων ετών για να λάβει σάρκα και οστά.
Επιτρέψτε μου να σας δώσω παραδείγματα για κάθε πυλώνα. Οι άνθρωποι κάνουν πλέον αυτό που ονομάζεται έξυπνη εργασία. Εκπαιδεύονται και αποκτούν νέες δεξιότητες. Η Safilo είναι μια εταιρεία που έχει υψηλό επίπεδο διαφορετικότητας και σέβεται όλο το προσωπικό της. Περίπου το 67% του προσωπικού είναι γυναίκες ενώ εργάζονται για την εταιρεία άνθρωποι 12 ή 13 εθνικοτήτων. Αναφορικά με τη βιωσιμότητα του πλανήτη, έχουμε ένα ξεχωριστό σχέδιο δράσης σε όλα τα εργοστάσιά μας. Χρησιμοποιούμε βιώσιμες πρακτικές για την χρήση νερού, προσπαθούμε να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας και να μειώσουμε το αποτύπωμα άνθρακα από την παραγωγή μας. Στο εργοστάσιό μας στην Κίνα αλλά και στην Ιταλία έχουμε εγκαταστήσει ηλιακούς συλλέκτες. Έτσι προσπαθούμε να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα στον πλανήτη.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα, εστιάζουμε στα υλικά. Σήμερα έχουμε περισσότερα από 400 προϊόντα στην αγορά, που έχουν παραχθεί από βιώσιμα υλικά. Πρόκειται για μεγάλο αριθμό. Μέρος της συλλογής “Polaroid”, συγκεκριμένης συλλογής “Tommy Hilfiger” και της “Boss” έχουν παραχθεί από βιώσιμα υλικά. Όπως είπα και πριν πρόκειται για ένα ταξίδι. Δεν πιστεύω ότι είμαστε εκεί που θα έπρεπε να είμαστε αλλά έχουμε καταστρώσει ένα διαρθρωτικό πλάνο για να φτάσουμε σύντομα. Εξαρτάται, βέβαια, και σε ποιο μέρος του πλανήτη ζεις. Σε κάποια σημεία του κόσμου, ο καταναλωτής είναι πιο ευαισθητοποιημένος για το ζήτημα της βιωσιμότητας, το οποίο θα είναι αποφασιστικής σημασίας τα επόμενα χρόνια. Εμείς εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση μιας και αρκετοί καταναλωτές σε πολλά σημεία του πλανήτη εκφράζουν την επιθυμία τους να αποκτήσουν βιώσιμα προϊόντα.

Η Ελλάδα είναι μια σχετικά μικρή αγορά, στην οποία τον τόνο δίνει η γραφειοκρατία. Πολλές φορές δεν είναι φιλική προς το επιχειρείν. Από τη δική σας πλευρά πως αξιολογείτε την ελληνική αγορά και βλέπετε να υπάρχουν ευκαιρίες για να αυξήσετε την παρουσία σας στη χώρα μας;

Αρχικά, θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς την ελληνική ομάδα της Safilo. Όλη η ομάδα έχει κάνει φανταστική δουλειά, ιδίως αν την συγκρίνω με την κατάσταση που υπήρχε πριν 5 χρόνια.
Θα έλεγα επίσης ότι δεν χρειάζεται να κάνετε τόσο αυστηρή κριτική για τη χώρα και τον εαυτό σας. Η Safilo έχει μια τεράστια ευκαιρία στην Ελλάδα. Έχουμε κάποια φανταστικά εμπορικά σήματα για τη χώρα. Όπως “Carrera”, “Polaroid”, “Tommy Hilfiger”, “Boss”, και πλέον “Carolina Herrera”, “Dsquared2”, “David Beckham”. Ειλικρινά έχουμε τέτοιου επιπέδου εμπορικά ονόματα, που πιστεύω ότι υπάρχουν πραγματιστικές προσδοκίες ανάπτυξης στην Ελλάδα. Αυτός είναι και ο λόγος, που βρίσκομαι σήμερα εδώ.
Η Ελλάδα ξεπέρασε την οικονομική κρίση και είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι η
Safilo θα αναπτυχθεί στην Ελλάδα. Είμαι πολύ θετικός. Δεν γνώριζα το μακροοικονομικό περιβάλλον της χώρας αλλά βελτιώθηκε σημαντικά. Σήμερα, άκουσα, ότι θα αφιχθούν στην Αθήνα περίπου 5 εκατομμύρια τουρίστες μέχρι το τέλος αυτής της χρονιά. Το γεγονός αυτό θα επιταχύνει την ανάπτυξη της χώρας. Πιστεύω, επίσης, ότι έχουμε τα τέλεια εμπορικά ονόματα για τους ανθρώπους που θα επισκεφτούν την Ελλάδα. Ο συνδυασμός μια εξαιρετικής ομάδας, ενός σπουδαίου portfolio εμπορικών ονομάτων και η ανάκαμψη της οικονομίας σηματοδοτούν μια σπουδαία ευκαιρία ανάπτυξης για τη Safilo. Είμαι πολύ αισιόδοξος.

Έχετε διαπιστώσει μια αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών οπτικών τα τελευταία χρόνια και ποιες πιστεύετε ότι θα είναι οι βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τη βιομηχανία οπτικών τα επόμενα χρόνια;

Μια τάση, η οποία αναμένεται να έρθει και στην Ελλάδα είναι ότι ορισμένες εταιρείες, ειδικά στα γυαλιά ηλίου θα υιοθετήσουν το μοντέλο DTC (απευθείας στον καταναλωτή). Αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο και φυσικά θα έλθει και στην Ελλάδα ως τάση έστω και καθυστερημένα. Θα πρέπει όλοι να προετοιμαστούν και να κατανοήσουν ότι τα καταναλωτικά αγαθά θα πρέπει να προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες στον τελικό καταναλωτή. Για μερικά καταστήματα οπτικών το γεγονός αυτό θα προκαλέσει πρόβλημα, αν αποφασίσουν να μην αλλάξουν. Προσωπικά, δεν θεωρώ ότι τα φυσικά καταστήματα θα εξαφανιστούν. Οπωσδήποτε όχι. Οι εταιρείες και τα καταστήματα οπτικών θα πρέπει όμως να κατανοήσουν την τάση και να προσπαθήσουν να προσφέρουν διαφορετική εμπειρία στον καταναλωτή στην ιστοσελίδα και στο φυσικό τους κατάστημα. Θα πρέπει να είναι ένας συνδυασμός των δύο. Πραγματοποιήσαμε μια μελέτη στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στην οποία διαπιστώσαμε ότι το 84% των καταναλωτών κοιτάζουν για τα γυαλιά τους πρώτα στην ιστοσελίδα και μετά πηγαίνουν στο κατάστημα και αγοράζουν.
Κάποιοι οπτικοί δεν θα μπορέσουν να υιοθετήσουν αυτές τις αλλαγές. Αυτοί όμως που θα τα καταφέρουν, θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται. Οι οπτικοί θα πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να προετοιμαστούν για αυτή την τάση, η οποία είναι ξεκάθαρη και έρχεται σύντομα και στην Ελλάδα.
Υπάρχει και μια άλλη τάση. Στα οπτικά έχουμε μεγάλο αριθμό μεταλλικών και
acetate σκελετών. Αυτή την εποχή υπάρχει μια ξεκάθαρη τάση, που ευνοεί τους acetate σκελετούς. Αυτό συμβαίνει γιατί οι άνθρωποι θέλουν να φορούν κάτι που να ξεχωρίζει στο πρόσωπο τους. Υπάρχει, επίσης, και μια τάση στην οποία οι καταναλωτές θέλουν να είναι ορατή η μάρκα των γυαλιών που φορούν. Πριν τρία χρόνια, υπήρχε ακριβώς η αντίθετη τάση.
Σήμερα, οι άνθρωποι θέλουν να επιστρέψουν στην κανονικότητα έπειτα από την πανδημία. Ως εκ τούτου επιθυμούν να διαφέρουν. Δεν θέλουν να έχουν την ίδια αντιμετώπιση. Έτσι αναζητούν πιο απλά σχέδια στα γυαλιά, όχι κάτι εξεζητημένο. Μια ακόμη μεγάλη τάση είναι η δραστηριότητα σε εξωτερικό χώρο. Οι άνθρωποι θέλουν να περνούν περισσότερο χρόνο έξω μετά την πανδημία. Να κάνουν έναν περίπατο, να χαλαρώσουν και έτσι θέλουν να φορούν ευκολοφόρετα και ελαφριά γυαλιά.

Η ανάπτυξη είναι σταθερή και σημαντική για τη Safilo τα τελευταία χρόνια παρά τις προκλήσεις που αναφέραμε διεξοδικά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης μας. Που θα επιθυμείτε να βρεθεί η Safilo μακροπρόθεσμα και ποιο είναι το όραμα σας για την εταιρεία;

Η παγκόσμια αγορά οπτικών έχει κύκλο εργασιών περίπου στα 19 με 20 δισεκατομμύρια ευρώ. Η luxury κατηγορία έχει ένα μερίδιο 4 με 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Η value for money κατηγορία αγγίζει τα 4 δισεκατομμύρια. Οπότε υπάρχει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς ανάμεσα τους που φτάνει τα 12 δισεκατομμύρια. Εκεί στοχεύουμε. Είναι η μεγαλύτερη αγορά. Είναι μια απόφαση που ήδη έχουμε λάβει. Θα παραμείνουμε μια σημαντική εταιρεία στη luxury κατηγορία. Αυτό πιστοποιείται επειδή υπογράψαμε ήδη με τη Isabel Marant, η οποία τα πηγαίνει πολύ καλά. Η Safilo καλύπτει όλη την γκάμα της αγοράς.
Για τα επόμενα χρόνια όμως στοχεύουμε στην αγορά ανάμεσα στα
value for money και τα luxury, που σας περιέγραψα παραπάνω. Έχουν ένα κόστος από 70 έως 200 ευρώ. Αυτός είναι ο στόχος μας και εκεί νομίζουμε ότι μπορούμε να αναπτυχθούμε καλύτερα. Η αγορά είναι τεράστια, το portfolio μας εξαιρετικό, όπως και η ομάδα των ανθρώπων μας. Οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην τα καταφέρουμε.

Angello Trocchia

Angelo Trocchia (born in Formia (Latina) on April 27, 1963) has been the Sole Director of Safilo S.p.A. and Safilo Industrial S.r.l. since April 6, 2018 and the Chief Executive Officer of SAFILO GROUP S.p.A. since April 24, 2018. Angelo Trocchia was formerly Chairman and Chief Executive Officer of Unilever Italia from 2013 to 2018. After an MBA at the STOA’/MIT in Naples and a PHD in aeronautical engineering at the University La Sapienza in Rome, he began, in 1991, an international career in Unilever, where he held various roles of increasing responsibility in supply chain and sales. Until February 2013 he was the Chief Executive Officer of the Unilever Business in Israel, where he delivered two important acquisitions in the Ice Cream and Salty Snack Fields, as well as significant growth in the Personal Care business. He also played a key role in leading the local company towards a brand-new organizational set-up. Previous roles in Unilever include the General Management of the Frozen Foods business, including the sale of Findus Group to a private equity fund and the management of the whole transition process. Before that, he served as General Manager of the Unilever Ice Cream business in the Czech Republic and he also led the Italian Ice Cream business, which accounts for more than 40% of the total Italian business turnover. He speaks Italian (mother tongue) and English (fluent).

THE SAFILO WAY

Glasses are more than just an accessory: they are the lens through which we look at and define the beauty around us. At Safilo, we have been true to this since 1878, when we first started designing and manufacturing sunglasses and optical frames, helmets, goggles and sports glasses. Eyewear products created with passion, expertise, timeless style and an eye on a more sustainable future. We have a global presence with our own production facilities, showrooms, offices and design studios in Padua, Milan, New York, Hong Kong and Portland. With direct subsidiaries in 40 countries and a network of more than 50 qualified partners in 70 other countries, our distribution network reaches around 100,000 points of sale. With our e-commerce platforms and Internet Pure Player partners, we can be closer to our customers in order to meet their needs at any time, wherever they are. Made in Austria. We have been making eyewear in Austria since 1964. This is how we guarantee high quality and exquisite workmanship using the finest materials, ensuring that when it comes to comfort our eyewear is second to none.

www.safilogroup.com

Share with your friends
Tags:
Previous Post

Michael Schmied

Next Post

Amélie Morel