Silhouette’s Chief Marketing Officer
«Στόχος μας είναι να είμαστε ο καλύτερος συνεργάτης των οπτικών»
Συνέντευξη στους Βασίλη Γουλιέλμο, Εκδότη και Ηλία Καραγιάννη, Δημοσιογράφο
Το περιοδικό «Eye Magazine» είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Διευθυντή Μάρκετινγκ (Chief Marketing Officer) της «Silhouette», Michael Schmied κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στην Ελλάδα, όπου η εταιρεία διοργάνωσε το «Global Brand Conference». Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη, ο κ. Schmied, ο οποίος είναι μέλος της τρίτης γενιάς των ιδρυτών της εταιρείας, μοιράστηκε μαζί μας τις ιδέες του για το πώς πρέπει να εξελιχθεί ο κλάδος των οπτικών, τους στόχους της εταιρείας του για τα επόμενα χρόνια και τα απαραίτητα βήματα για να εκπληρωθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της «Silhouette».
Καταρχάς θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την ευκαιρία να συναντηθούμε κατά τη διάρκεια του ‘Global Brand Conference’ (GBC), το οποίο εφέτος διοργανώνεται στην Αθήνα. Τι αφορά το συγκεκριμένο συνέδριο, ποιες είναι οι προσδοκίες σας για την εφετινή του εκδοχή και γιατί επιλέξατε την Ελλάδα ως τόπο διεξαγωγής του»;
Το GBC είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να ενημερώσουμε όλους μας τους συνεργάτες για την τρέχουσα κατάσταση της εταιρείας, τι κατορθώσαμε να πετύχουμε με την συνεργασία τους και φυσικά σε τι στοχεύουμε για το άμεσο μέλλον. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιάζουμε νέα προϊόντα, πραγματοποιούμε εκπαιδεύσεις για τα νέα μας προϊόντα και ενημερώνουμε διεξοδικά για τις προωθητικές μας καμπάνιες, τις νέες πρωτοβουλίες μας και όλα όσα είναι απαραίτητα να γνωρίζει ο κάθε συνεργάτης μας. Φυσικά, παρουσιάζουμε την φιλοσοφία μας, η οποία συμπυκνώνεται στο ότι πρέπει να συνεργαστούμε για να επιτύχουμε. Επίσης, αναφερόμαστε και στην εφαρμογή των όσων παρουσιάζουμε. Για να συνοψίσω, το συνέδριο είναι ένα μείγμα των νέων προϊόντων, των πρωτοβουλιών μας στο μάρκετινγκ και της εκπαίδευσης.
Σε ό,τι αφορά την επιλογή της Ελλάδας. Έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, όπου διοργανώσαμε ψηφιακές συναντήσεις αποφασίσαμε να συγκεντρωθούμε και πάλι μαζί δια ζώσης. Επιλέξαμε έναν όμορφο, ηλιόλουστο τόπο και με αυτή την επιλογή μας δώσαμε ένα σήμα επιστροφής στην κανονικότητα στους συνεργάτες μας, πολλοί εκ των οποίων είναι οικογενειακές επιχειρήσεις. Ως παγκόσμια εταιρεία επιλέξαμε και μια παγκόσμια μητρόπολη για το συνέδριο μας, όπως η Αθήνα.
Είπαμε ας πάμε, για πρώτη φορά, σε έναν τόπο, όπου δραστηριοποιείται ένας συνεργάτης μας. Αυτή είναι, μάλιστα, η πρώτη φορά, που διεξάγεται ένα ανάλογο συνέδριό μας εκτός Αυστρίας. Έχουμε νομίζω διοργανώσει και στο Μόναχο, αλλά δεν είναι πολύ μακριά από τις εγκαταστάσεις μας. Οπότε, αυτή είναι η πρώτη φορά που είμαστε μακριά από την έδρα μας, στην χώρα ενός συνεργάτη μας και μοιάζει σαν να μαζεύεται ξανά όλη η οικογένεια μαζί. Έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, εκτιμούμε πολύ αυτή την ευκαιρία που έχουμε να βρεθούμε ξανά, όλοι μαζί.
Το σύνθημα της εταιρείας Silhouette τραβάει την προσοχή μας. “Η Silhouette είναι το σημείο αναφοράς στα γυαλιά υψηλού επιπέδου’’. Μπορείτε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας, τους Έλληνες οπτικούς, γιατί έχετε επιλέξει αυτό το μότο και πως η Silhouette εξελίχθηκε σε μια ηγέτιδα εταιρεία στην παγκόσμια αγορά των οπτικών;
Αυτό το σύνθημα ενυπήρχε στο DNA της εταιρείας μας από την ημέρα που την δημιούργησαν οι ιδρυτές της. Αυτός ήταν και ο στόχος των προγόνων μου, να γίνουμε σημείο αναφοράς στην παγκόσμια αγορά οπτικών. Είμαστε πάντοτε πολύ αυστηροί σε θέματα ποιότητας για να προασπίσουμε αυτό το σύνθημα.
Όπως γνωρίζετε, ακόμη και σήμερα, παράγουμε τα προϊόντα μας στην Αυστρία. Κάτι που είναι σπάνιο στον κλάδο των οπτικών, μιας και η πλειοψηφία της βιομηχανίας έχει μεταφέρει την παραγωγή της στην Ασία. Παραμένουμε στην Ευρώπη και ιεραρχούμε την ποιότητα των προϊόντων μας ως την ύψιστη προτεραιότητα. Όχι, μόνο την ποιότητα αλλά και τις υπηρεσίες, που παρέχουμε, την αισθητική των προϊόντων μας. Κοιτάζουμε το συνολικό πακέτο των παροχών μας. Φυσικά όταν παράγεις στην Ευρώπη σημαίνει ότι είσαι αφοσιωμένος 100% στην δημιουργία ποιοτικών προϊόντων. Είναι μονόδρομος.
Σε ό,τι αφορά το σημείο αναφοράς στην αγορά οπτικών. Συνήθως η εταιρεία μας βρίσκεται στην κορυφή της βιομηχανίας οπτικών. Έχουμε επίσημες αξιολογήσεις από τους συνεργάτες μας σε ανταγωνιστικές αγορές όπως η Γερμανία, η Ευρώπη γενικότερα, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, που είναι εξαιρετικές.
Επίσης, όταν θα ελέγξουμε την αξιολόγηση των ECPs (Eye Care Professionals – Επαγγελματίες της φροντίδας των ματιών), οι οποίες είναι επαγγελματικές, ερχόμαστε πρώτοι σε τομείς όπως η ποιότητα και οι υπηρεσίες. Κάποιες χρονιές μπορεί να πέσουμε στη δεύτερη θέση. Αλλά συνήθως είμαστε είτε πρώτοι είτε δεύτεροι σε αυτές τις αξιολογήσεις. Θα πρέπει να είναι πολύ κακή χρονιά για να υποχωρήσουμε στην τρίτη θέση. Αυτή η καλή αξιολόγηση ισχύει και σε άλλους τομείς. Όπως ο σχεδιασμός. Από την αρχή λειτουργίας της εταιρείας, ο σχεδιασμός ήταν στον πυρήνα της ύπαρξης μας.
Η εταιρεία τα πρώτα χρόνια είχε μόλις 5 υπαλλήλους. Μια εξ αυτών ήταν η σχεδιάστρια. Αυτό αποδεικνύει ότι λαμβάναμε πολύ σοβαρά τον σχεδιασμό από τα πρώτα βήματα της εταιρείας μας. Σήμερα, μετράμε τα πολλά μας βραβεία για τον βέλτιστο σχεδιασμό των προϊόντων μας. Είναι πάρα πολλά τα τελευταία 20-25 χρόνια. Οπότε, η εταιρεία είναι ένα σημείο αναφοράς και για τον εκπληκτικό σχεδιασμό των προϊόντων της, που είναι σημαντικό κριτήριο για την επιλογή γυαλιών από τον τελικό καταναλωτή.
Founder Arnold and Anneliese Schmied
Μπορείτε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας ορισμένες πληροφορίες εκ των έσω για την Silhouette. Πρόκειται για μια αυστριακή, οικογενειακή επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε το 1964 και αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία 58 χρόνια. Ποιο είναι το όραμα σας για την εταιρεία; Που θα θέλατε να φτάσετε μαζί της μακροπρόθεσμα και ποιες θεωρείτε τις κυρίαρχες τάσεις που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια αγορά των οπτικών τα επόμενα χρόνια;
Καταρχάς, είμαστε πολύ υπερήφανοι, που είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση. Είμαι μέλος της τρίτης γενιάς της οικογένειας που ίδρυσε την εταιρεία. Θέλουμε να παραμείνουμε μια οικογενειακή επιχείρηση και τα επόμενα χρόνια. Είναι μια σημαντική αξία που διαπνέει την εταιρεία μας.
Η πανδημία επέβαλλε την δυναμική της τα τελευταία χρόνια. Έτσι, υπάρχει μια τάση στην αγορά για συγχωνεύσεις. Ένας από τους στόχους μας είναι ότι θέλουμε να παραμείνουμε ένας από τους καλύτερους και ισχυρότερους συνεργάτες για τους ανεξάρτητους επαγγελματίες της φροντίδας των ματιών (ECPs – Eye Care Professionals).
Πραγματικά, πιστεύουμε ότι υπάρχει μεγάλη αξία στις οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες μπορούν να τα καταφέρουν σε μια εποχή, που κυριαρχούν οι πολυεθνικές. Η ποιότητα, το συναίσθημα, το όραμα είναι αξίες που μπορεί να δει κανείς σε ανεξάρτητες εταιρείες. Αν δεν κάνω λάθος και η διάρθρωση της ελληνικής αγοράς περιλαμβάνει πολλές ανεξάρτητες εταιρείες και επιθυμούμε να γίνουμε ο καλύτερος συνεργάτης τους.
Πιστεύουμε ότι έχουμε μια πολύ ισχυρή πρόταση σε ό,τι αφορά τα προϊόντα οπτικών υψηλού επιπέδου. Φυσικά, πρέπει σε αυτό το σημείο να αναγνωρίσουμε ότι στον τομέα των γυαλιών χωρίς πλαίσιο (grif) είμαστε η νούμερο ένα εταιρεία παγκοσμίως. Θέλω να επισημάνω ότι αυτή η τάση επανακάμπτει. Για παράδειγμα, σε δημοφιλή φεστιβάλ, όπως το «Coachella» βλέπεις νεαρούς ανθρώπους να φορούν γυαλιά χωρίς πλαίσιο. Ως εκ τούτου, αυτή η τάση είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς μιας και είμαστε οι ειδικοί στα γυαλιά χωρίς πλαίσιο.
Υπάρχουν, φυσικά, και άλλες συλλογές προϊόντων, εκτός από τα γυαλιά χωρίς πλαίσιο, που δραστηριοποιείται η εταιρεία. Προσφέρει USPs (Unique Selling Propositions– Μοναδικές Προτάσεις Πώλησης) και δρέπει μεγάλα οφέλη από τα εμβληματικά προϊόντα, που παράγει.
Ασφαλώς, είναι καλό για τις εταιρείες να διαθέτουν εμβληματικά προϊόντα γιατί το γεγονός αυτό σου προσφέρει κύρος και αξιοπιστία. Αυτές οι προτάσεις μας ξεδιπλώθηκαν τέλεια τον περσινό χρόνο. Εκτιμώ ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές για την εταιρεία. Υπάρχουν και οι Επαγγελματίες της φροντίδας των ματιών (ECPs). Θέλουμε να εμπλακούμε περισσότερο και με τους καταναλωτές. Επίσης, μας ενδιαφέρει η αγορά των ΗΠΑ. Είναι μια αγορά που ορθώνει αρκετές προκλήσεις, όπως προανέφερα. Πάντως, αν είσαι μια ανεξάρτητη εταιρεία, σε δύσκολους καιρούς, όπως οι τωρινοί, όπου αυξάνεται ο πληθωρισμός και υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες επιλέγεις ένα εμπορικό όνομα, που εμπιστεύεσαι.
Όπως, η Silhouette.
Θέλεις να πουλήσεις ένα εμπορικό όνομα που θα κάνει χαρούμενο τον τελικό καταναλωτή. Όταν ο καταναλωτής είναι χαρούμενος από την αγορά ενός προϊόντος επιστρέφει στο σημείο πώλησης. Θεωρώ, λοιπόν, ότι ως εταιρεία έχουμε μια ισχυρή πρόταση να καταθέσουμε με τα ποιοτικά μας προϊόντα. Συμπερασματικά, διαβλέπω τεράστιες προοπτικές για το μέλλον της Silhouette.
Silhouette Board of Directors
Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν γεμάτα προκλήσεις για εταιρείες παγκοσμίως. Η πανδημία, τώρα ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα, που προκάλεσαν ελλείψεις σε πρώτες ύλες. Πως κατόρθωσε να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια η Silhouette και είστε ικανοποιημένος με τα οικονομικά αποτελέσματα, που πετύχατε τα τελευταία χρόνια;
Ήμασταν αρκετά τυχεροί. Ήταν πολύ δύσκολοι καιροί αλλά όλη η ομάδα δούλεψε μαζί και πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα. Η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη. Φυσικά και στο ψυχολογικό κομμάτι. Κάθε πλάνο μας έπρεπε να αναθεωρείται ξανά και ξανά, ακόμη και σε μηνιαία βάση. Αλλά στο τέλος μπορούμε να πούμε ότι είχαμε καλά αποτελέσματα. Είμαστε ικανοποιημένοι με τα οικονομικά μας αποτελέσματα. Ήταν εξαιρετικά. Για το μέλλον πιστεύω ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την σημερινή αβεβαιότητα. Αυτή η αβεβαιότητα είναι συνάμα και μια ευκαιρία, διότι σε τέτοιες περιόδους τείνεις να εμπιστευτείς τις εταιρείες που προσφέρουν προϊόντα με αξία.
Είμαστε ειδικοί στα οπτικά. Δεν είμαστε ένας οίκος μόδας, όπου όλα γίνονται στο τελευταίο κομμάτι της παραγωγής. Ο σχεδιασμός των προϊόντων μας, οι υπηρεσίες που παρέχουμε, η ποιότητά μας είναι όλα εγγεγραμμένα στο DNA μας. Παραδίδουμε εξαιρετικά προϊόντα σε όλες τις χώρες. Οπότε, σε αβέβαιους καιρούς λαμβάνεις αποφάσεις με κριτήρια την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την αξία του προϊόντος επί της τελικής του τιμής. Σε πολλά προϊόντα δεν έχει σημασία η τιμή αλλά η αξία.
Στη Silhouette εργαζόμαστε διαρκώς για να αυξήσουμε την ποιότητα των προϊόντων μας και είναι μια ευκαιρία για εμάς να αποδείξουμε ότι οι προτάσεις μας έχουν νόημα, να διαφοροποιηθούμε από άλλες εταιρείες, ιδίως της μόδας, που δεν είναι αφοσιωμένες στα οπτικά, όπως εμείς. Θέλω να πιστεύω ότι είμαστε η σωστή επιλογή.
Μια βασική αρχή για όλες τις εταιρείες παγκοσμίως είναι η επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας. Είναι αυτή η νέα έννοια, η βιωσιμότητα, μια από τις προτεραιότητες της Silhouette και ποιες είναι οι δράσεις σας σε αυτό τον τομέα για να κερδίσετε τους καταναλωτές;
Για εμάς η βιωσιμότητα δεν είναι μια γκρίζα ζώνη. Καταρχάς, αν παράγεις τα προϊόντα σου στην Ευρώπη, πιο συγκεκριμένα στην Αυστρία, τότε τα πρότυπα βιωσιμότητας είναι πολύ αυστηρά. Πολύ πιο υψηλά από ότι είναι οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, που ενδιαφέρονται για αυτό το θέμα.
Το δεύτερο πράγμα είναι ότι όταν μια επιχείρηση εδρεύει στην Αυστρία και πιο συγκεκριμένα στο Λιντζ, τότε πρέπει να παράγει με τα πρότυπα που διέπουν την περιοχή, η οποία έχει αυστηρούς κανόνες σε ό,τι αφορά την προστασία νερού. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εκπληρώσουμε πολύ υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας.
Πιστεύουμε πραγματικά στις αρχές της βιωσιμότητας και ως μέλος της νέας γενιάς είμαι πολύ χαρούμενος που συζητάμε για αυτό το θέμα. Είναι μια μεγάλη πρόκληση, που αναδύεται στην επικαιρότητα μετά την πανδημία. Θέλω να πιστεύω ότι τα επόμενα πέντε χρόνια θα έχουμε καταγράψει τέτοια θετική πρόοδο, που δεν θα αποτελεί καν θέμα συζήτησης η βιωσιμότητα γιατί θα τα έχουμε καταφέρει σε αυτόν τον τομέα.
Επίσης, κατασκευάζουμε πολλούς ηλιακούς συλλέκτες στα εργοστάσια μας. Τα τελευταία χρόνια εργαστήκαμε πολύ και στο θέμα της κλιματικής ουδετερότητας από άνθρακα. Αυτή την χρονιά λάβαμε και μια πιστοποίηση, ότι τα προϊόντα μας έχουν επιτύχει ουδετερότητα του άνθρακα. Όλα μας τα προϊόντα έχουν πετύχει αυτόν τον στόχο.
Επιπλέον, έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι κατέχουμε την πιστοποίηση «EU Eco–Management and Audit Scheme» (EMAS). Είναι μια από τις πλέον αυστηρές ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις και είμαστε η μοναδική εταιρεία που την έχουμε κατακτήσει τόσο στην Ευρώπη όσο και στον κόσμο. Συμπερασματικά, κάνουμε πολλά πράγματα στο πεδίο της βιωσιμότητας. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος, μιας το μέλλον μας πρέπει να γίνει βιώσιμο.
Είναι κοινός τόπος ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών, οι οποίες πρέπει να προσαρμοστούν στις αλλαγές, που γίνονται στον κλάδο τους. Πόσο σημαντικός είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός για την Silhouette και ποιες είναι οι ενέργειες που έχετε κάνει για να δρέψετε τους καρπούς αυτής της τάσης;
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτεί να αλλάξουμε νοοτροπία και δεν πρόκειται να σταματήσει. Καλύπτει πολλούς τομείς, όπως την παραγωγική διαδικασία, η οποία πρέπει να ψηφιοποιηθεί αλλά και την πώληση, όπου έχουμε δημιουργήσει ψηφιακά εργαλεία για τους αντιπροσώπους μας.
Επίσης, πλέον, διηγούμαστε τις ιστορίες των προϊόντων μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε γενικές γραμμές ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια θεμελιώδης αλλαγή.
Μπορεί να είμαστε μια εταιρεία χονδρικής πώλησης αλλά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ερχόμαστε πιο κοντά στον τελικό καταναλωτή. Αυτό είναι ένα γεγονός. Ο καταναλωτής σήμερα απαιτεί από τα εμπορικά σήματα να έχουν διάδραση μαζί του και να του παρέχουν πληροφορίες για τα προϊόντα τους.
Από εκεί και πέρα εξαρτάται από εμάς πως θα προσαρμοστούμε σε αυτήν την τάση μέσα στον οργανισμό μας, πως θα παρέχουμε υπηρεσίες στους τελικούς καταναλωτές, πως θα δουλέψουμε καλύτερα με τους συνεργάτες μας και τους οπτικούς.
Πριν δέκα χρόνια λανσάραμε πρώτοι την ψηφιακή δοκιμή γυαλιών για τα προϊόντα μας
Είμαστε ηγέτες και σε αυτόν τον τομέα, μιας και πριν δέκα χρόνια δοκιμάσαμε για πρώτη φορά μια ψηφιακή δοκιμή γυαλιών για τα προϊόντα μας. Πριν από δύο χρόνια είχαμε τη δεύτερη εκδοχή αυτής της δοκιμής γυαλιών σε ψηφιακό περιβάλλον, όπου ο τελικός καταναλωτής μπορούσε να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της Silhouette και να διαλέξει τα γυαλιά οράσεως ή ηλίου και να τα δοκιμάσει σε ψηφιακό περιβάλλον.
Όταν έβρισκε το ζευγάρι που του άρεσε, το μόνο που έπρεπε να κάνει είναι να βρει το κοντινότερο μαγαζί και να τα αγοράσει από τον συνεργάτη μας, τον τοπικό οπτικό. Σε μερικές χώρες, δημιουργήσαμε και ένα άλλο concept. Ο καταναλωτής μπορεί να διαλέξει τον σκελετό των γυαλιών ψηφιακά, να τον στείλει στον τοπικό οπτικό και μετά να περάσει από το κατάστημα, όπου θα ζήσει όλη την εμπειρία της δοκιμής και στο τέλος θα αγοράσει το επιθυμητό ζευγάρι.
Είναι μια διαδικασία που την φέρουν εις πέρας οι συνεργάτες μας και προσθέτει στην ικανοποίηση του καταναλωτή. Αυτά είναι νέα επιχειρηματικά μοντέλα, που δοκιμάζουμε.
Επιτρέψτε μου να επιστρέψω στην ψηφιακή δοκιμή των γυαλιών. Κάθε μήνα μας επισκέπτονται περίπου 100.000 δυνητικοί πελάτες, που δοκιμάζουν σε ψηφιακό περιβάλλον τα ζευγάρια γυαλιά, που επιθυμούν. Φυσικά, η ψηφιακή δοκιμή οδηγεί σε μια δοκιμή δια ζώσης, στο κατάστημα, που μπορεί να γίνει στο τοπικό κατάστημα οπτικών και εκεί ο πελάτης να νιώσει όλη την εμπειρία να δοκιμάζει γυαλιά της Silhouette. Να δει καλύτερα την μάρκα, να αισθανθεί την εμπειρία να φοράς αυτά τα γυαλιά. Πιστεύω ότι δημιουργούμε ένα απρόσκοπτο ταξίδι για τον πελάτη.
Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε αυτή την συνέντευξη μιλώντας λίγο για την ελληνική αγορά και την παρουσία σας εδώ. Μπορείτε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας οπτικούς την άποψη σας για την ελληνική αγορά, πως την συγκρίνετε με άλλες αγορές, τα πλάνα σας για αυτήν και τέλος δυο λόγια για τη συνεργασία σας με την εταιρεία Συκαράς»;
Ilse Junger – Διευθύντρια Διεθνών Πωλήσεων – FCC & Southern Europe:
Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν απόλυτη συνείδηση για το τι είδους γυαλιά θέλουν να φορέσουν στο πρόσωπο τους. Έλκονται από την μόδα και λαμβάνουν συνειδητές αποφάσεις για τις αγορές τους. Εκτιμώ ότι υπάρχει υψηλή δυναμική στην Ελλάδα για τα οπτικά είδη υψηλής ποιότητας. Η πρόκληση είναι να ενημερώσεις τον υποψήφιο πελάτη για την Silhouette.
Η ενημέρωση αυτή πρέπει να είναι ολιστική, τόσο μέσα από την online και offline επικοινωνίας, αλλά και πιο βέβαια μέσα από το οπτικό κατάστημα. Και σε αυτό το σημείο θέλω να σταθώ στον πολύτιμο μας συνεργάτη στην Ελλάδα, τον κ. Συκαρά, που γνωρίζει τις προσδοκίες μας ως εταιρεία.
Μαζί με τον όμιλο Συκαρά κατορθώσαμε να διορθώσουμε την προβληματική κατάσταση που υπήρχε για εμάς στην αγορά της Ελλάδας πριν 7 με 8 χρόνια και σήμερα να βρισκόμαστε στο επίπεδο που επιθυμούμε. Τα αναπτυξιακά μας σχέδια περιλαμβάνουν την Ελλάδα μιας και βλέπουμε σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Θα εστιάσουμε περισσότερο στα επιλεγμένα σημεία πώλησης και θα ξεφύγουμε από την ευρεία διανομή των προϊόντων μας. Αυτό είναι το όραμά μας για το μέλλον μας.
Μαζί με την εταιρεία Συκαράς θα διαχειριστούμε τη νέα μας πορεία και υπάρχουν πολλές πτυχές που θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας. Όπως για παράδειγμα να φιλοξενήσουμε συνεργάτες οπτικούς στην Αυστρία προκειμένου να απολαύσουν μια πολύ καλή εμπειρία, να δουν τα προϊόντα και το εργοστάσιο μας από κοντά και οι οπτικοί να έχουν αντλήσει έμπνευση όταν θα επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Σήμερα, το κατάστημα οπτικών παραμένει ακόμη το σημείο πώλησης που έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην τελική απόφαση του καταναλωτή να αγοράσει ένα ζευγάρι γυαλιά. Με την εταιρεία Συκαράς έχουμε έναν τέλειο συνεργάτη. Αυτό είναι σίγουρο.
Πάνος Συκαράς: Ευχαριστώ για τα σχόλια και θέλω να υπογραμμίσω από την πλευρά μου τον κοινό μας στόχο, να είμαστε ο καλύτερος συνεργάτης των οπτικών. H Silhouette, πέρα από σημείο αναφοράς στα υψηλού επιπέδου γυαλιά, είναι και σημείο αναφοράς στην εξαιρετική οργάνωση και ποιότητας συνεργασία που παρέχει. Οι υπηρεσίες τους είναι υψηλού επιπέδου, οι καλύτερες στην αγορά μας. Επίσης, μετασχηματίστηκαν από μια οικογενειακή επιχείρηση που άρχισε τη λειτουργία της το 1964 στην εταιρεία του σημερινού επιπέδου. Είναι αξιοθαύμαστο. Στην εταιρεία Συκαράς αισθανόμαστε προνομιούχοι που έχουμε την ευκαιρία να συνεργαζόμαστε από το 2017 με την Silhouette και φυσικά υπάρχουν σημαντικές προοπτικές για το μέλλον.
Michael Schmied: Να σχολιάσω και λίγο για παγκόσμιο επίπεδο. Κλείσαμε περίπου 4.000 με 5.000 λογαριασμούς παγκοσμίως, οπότε έχει αρχίσει αυτή η μετάβαση σε μια επιλεκτική διανομή των προϊόντων μας. Γιατί αποφασίσαμε αυτή την κατεύθυνση; Αφορά την παρουσίαση των προϊόντων μας σε κάθε κατάστημα. Με τη λέξη παρουσίαση εννοώ δύο πράγματα.
Τη φυσική παρουσίαση, η οποία αφορά το πώς εμφανίζονται τα προϊόντα μας στον τελικό καταναλωτή.
Και την γνωστική παρουσίαση. Γνωστική παρουσίαση εννοούμε την εκπαίδευση που πρέπει να έχει ένας συνεργάτης μας για να μπορεί να εμπλέξει καθοριστικά τον καταναλωτή με το εμπορικό μας σήμα. Αν δεν μπορεί να το κάνει αυτό, δεν θα πρέπει να συνεργάζεται μαζί μας. Αν έχεις ένα καλό προϊόν και το αποτιμάς σε μια υψηλή τιμή τότε θα πρέπει να έχεις εκπαιδεύσει τον συνεργάτη σου να γνωρίζει όλες τις λεπτομέρειες του προϊόντος. Αυτή είναι η δουλειά μας στο κομμάτι των πωλήσεων. Είναι σημαντική και το γνωρίζουμε. Οπότε πρέπει να φέρουμε τα κατάλληλα προϊόντα στον κάθε τελικό καταναλωτή.
Michael Schmied
Michael Schmied joined Silhouette’s management board as CMO in 2019. He has overall responsibility for the brands Silhouette and evil eye, as well as for Silhouette Vision Sensation®. He also oversees design, corporate PR, and communications. Before joining the board, he gained several years of experience working as a brand director and product manager at Silhouette. He also built up valuable marketing experience at the medium-sized and family-owned world leading organic baby food manufacturer. Michael’s appointment to the board passes on the baton to a third generation and continues Silhouette International’s legacy as a successful family business.
Silhouette – Iconic Eyewear made in Austria.
Exceptional aesthetic often arises from the combination of two seemingly opposing poles. Silhouette eyewear has always succeeded in mastering this art: achieving unparalleled lightness through inner strength; remaining true to itself and constantly setting new impulses; creating timeless design that also meets the spirit of the age. Here in Austria, we have a long tradition of producing classic and innovative eyewear that goes right back to 1964. Our production philosophy – with its craftsmanship and emphasis on manual work – is akin to that of a cottage industry. The result is unique eyewear that will delight and surprise you in terms of its innovation. Excellent design and high-quality materials create a clarity of design that expresses the individuality of the people who wear it. Because you are unique.
Innovation Silhouette has revolutionized the world of eyewear with the world’s lightest glasses. Extremely high standards of workmanship and the use of the latest materials and production techniques enable us to create new and innovative products.
Passion From the very outset, Silhouette has always pursued a vision that still holds true today: creating the most beautiful eyewear in the world. We put our heart and soul into our work to turn this vision into reality.
Individuality Unlimited possibilities in terms of shape, color and design express what makes a pair of Silhouette eyewear unique: your personality.
Lightness Innovative materials and purist design define the unmistakable lightness of our eyewear. See it and feel it.
Creating design Silhouette eyewear stands for classic design, which is also in tune with the spirit of the age. We aim for clarity, which will bring out your personality in all its facets.
Made in Austria We have been making eyewear in Austria since 1964. This is how we guarantee high quality and exquisite workmanship using the finest materials, ensuring that when it comes to comfort our eyewear is second to none.