Η κορυφαία εμπορική έκθεση, της πιο σημαντικής αγοράς της Ευρώπης!
Η OPTI χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο το εδαφικό της πλεονέκτημά και έχει καταφέρει να είναι η κορυφαία εμπορική έκθεση για την βιομηχανία των Οπτικών στην πιο σημαντική αγορά της Ευρώπης, η οποία συμπεριλαμβάνει τις χώρες Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία.
Δελτίο Τύπου: OPTI 2021 – Απόδοση στα Ελληνικά, Βασίλης Γουλιέλμος, εκδότης
Η περιοχή που περικλείει τις χώρες Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία, έχει καθιερωθεί ως η πιο σημαντική της Ευρώπης για τον κλάδο των οπτικών, με αποτέλεσμα η OPTI ως η κορυφαία εμπορική έκθεση στο κέντρο αυτής της ισχυρής αγοράς, να επωφελείται από τις εξελίξεις έχοντας επιπλέον αναπτύξει μια σημαντική διεθνή δυναμική.
Η γερμανική αγορά, ειδικότερα, διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην βιομηχανία, τόσο για τους οπτικούς και τους οπτομέτρους από την ίδια τη Γερμανία όσο και από το εξωτερικό. Ακριβώς στην αρχή κάθε έτους, η OPTI δίνει την απαραίτητη ώθηση στον κλάδο και συμβάλλει στην επιτυχία του. Η δυναμική της OPTI όμως εκτείνεται πολύ πιο πέρα από την περιοχή DACH (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία). Έγινε ο καθιερωμένος τόπος συνάντησης για όλους τους διεθνείς συνεργάτες για πολλά χρόνια. Οι σταθεροί ρυθμοί ανάπτυξης της έκθεσης παράλληλα με τους διεθνείς επισκέπτες οι οποίοι εκπροσωπούνται πολύ πιο έντονα σήμερα από ό, τι πριν από μερικά χρόνια, έχουν αναβαθμίσει τον ρόλο της OPTI: Παράλληλα με τη γαλλική αγορά, η γερμανόφωνη αγορά είναι η πιο σημαντική περιοχή στην Ευρώπη και επίσης ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τους κατασκευαστές, ως αποτέλεσμα των σταθερών ρυθμών ανάπτυξής της.
Το 2019, η γερμανική βιομηχανία οπτικών κατάφερε να καταγράψει το πιο επιτυχημένο οικονομικό έτος σε μια δεκαετία, ξεπερνώντας κατά πολύ άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Οι συνολικές πωλήσεις σε σύγκριση με το 2018 αυξήθηκαν κατά 5,4% στα 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2019 ξεπέρασε λοιπόν όλες τις προσδοκίες και είχε μια τάση ανάπτυξης που συνεχίζεται από το 2011. Και οι οπτικοί όμως είδαν στα καταστήματά τους μια περαιτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών τους, η οποία ανήλθε σε σχεδόν 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019, παρά τις αλλαγές στην αγορά. Σε κάθε ένα από τα τελευταία χρόνια, η κεντρική ένωση οπτικών και οπτομετρών της Γερμανίας (Zentralverband der Augenoptiker und Optometristen für Deutschland) μπόρεσε να ανακοινώσει αύξηση του κύκλου εργασιών.
Εκείνο που απομένει να δούμε σήμερα, είναι πώς η τρέχουσα κρίση θα επηρεάσει τη βιομηχανία. Λόγω της εξαιρετικής αρχικής ανάπτυξης, υπάρχουν δικαιολογημένες ελπίδες ότι οι αγορές DACH θα επηρεαστούν λιγότερο από αυτήν την κρίση και τις επιπτώσεις της. Καλές είναι οι προοπτικές των καταναλωτών και το ενδιαφέρον τους για την καλύτερη φροντίδα των ματιών τους παρά την κρίση. Η φροντίδα της όρασης στην περιοχή DACH είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Στην Ελβετία, ειδικότερα, ο νόμος για τα επαγγέλματα της υγειονομικής περίθαλψης, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του έτους, έθεσε τη βιομηχανία σε μια πιο σημαντική θέση όσον αφορά την υγειονομική υγεία. Όπως και οι υπηρεσίες οπτομέτρησης, έτσι και οι προληπτικοί έλεγχοι και η προληπτική υγεία των ματιών διαδραματίζουν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στις αγορές της Γερμανίας και της Αυστρίας, οι οποίες είναι παρόμοιες παρά τη διαφορά στο μέγεθος.
Οι δημογραφικές αλλαγές και η αυξανόμενη ευθύνη των ανθρώπων για τη δική τους υγεία, είναι σε θέση να διασφαλίσουν ότι οι θετικές προβλέψεις για το μέλλον, θα συνεχίσουν παρά την κρίση του COVID – 19. Αν και οι προοπτικές είναι επί του παρόντος κάπως δύσκολες, πολλοί εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν ότι οι προβλέψεις θα παραμείνουν παρόμοιες κυρίως μακροπρόθεσμα, σχεδόν ίδιες με εκείνες που προηγουμένως είχαν προβλέψει οπότε θα υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη.
Υπάρχει σίγουρα μια σαφή δυναμική πορεία για την περιοχή DACH: Η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία προσφέρουν σταθερές συνθήκες τόσο για τη βιομηχανία όσο και για τους καταναλωτές. Σε αντίθεση για παράδειγμα με τη Γαλλία, στην οποία παρατηρείται πιο αργή τάση για αλλαγή από ότι στην περιοχή DACH. Φέτος, το γαλλικό σύστημα υγείας εισήγαγε αποζημίωση για συγκεκριμένους τύπους γυαλιών, η οποία αναμένεται να επιταχύνει σημαντικά τη μεταβολή της βιομηχανίας και τη μείωση των πραγματικών αριθμών. Στη Γερμανία, από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των εργαζομένων στη βιομηχανία παρέμεινε σταθερός εδώ και χρόνια. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των ανθρώπων που φορούν γυαλιά έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια: από το τέλος του 2019, σύμφωνα με το SPECTARIS, 41,1 εκατομμύρια άνθρωποι μόνο στη Γερμανία φορούσαν γυαλιά, ενώ 3,3 εκατομμύρια φορούσαν φακούς επαφής.
Επίσης, το διαδικτυακό εμπόριο δεν αυξάνεται με ανησυχητικό αριθμό, ούτε βαθμολογείται εξαιρετικά υψηλή η ικανοποίηση των πελατών. Οι Οπτικοί και οι Οπτομετρητές συνεχίσουν να υπερασπίζονται με επιτυχία τη θέση τους στην αγορά.
Οι επιπτώσεις της κρίσης του COVID -19
Σε ένα αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον, μια ισχυρή εγχώρια αγορά σημαίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για μια εμπορική έκθεση και δημιουργεί την ίδια εμπιστοσύνη και για το σύνολο της βιομηχανίας.
Από το 96% των επισκεπτών της OPTI, το 80% προέρχεται από τη Γερμανία, την Αυστρία ή την Ελβετία. Είναι λοιπόν σχεδόν σίγουρο, ότι αναμένονται οι ίδιοι αριθμοί επισκεπτών ακόμη και ενόψει των σημερινών προκλήσεων. Επίσης, οι εκθέτες αναζητούν τους σταθερούς επισκέπτες της OPTI από την συγκεκριμένη περιοχή. Για παράδειγμα: Η ιταλική εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 0,5% και 0,8% αντίστοιχα τα τελευταία δύο χρόνια, με αποτέλεσμα η ιταλική βιομηχανία να επιθυμεί συνεχίζοντας να ενισχύσει τις εξαγωγικές της δραστηριότητες, από την άλλη οι εγχώριες πωλήσεις και οι εξαγωγές στη γερμανική αγορά παρέμειναν σε ισορροπία. Ως αποτέλεσμα, η ιταλική βιομηχανία, εξάγει σήμερα περίπου το 90% της παραγωγής της, η οποία πάντα παρουσιάζεται στην OPTI στις αρχές του έτους, αναζητώντας τις απαραίτητες συφωνίες για εξαγωγές. Η Ιταλία κατατάσσεται για την OPTI, μεταξύ των 3 κορυφαίων εκθετών ανά χώρα κάθε χρόνο.
Η ανάπτυξη αναμένεται να συνεχιστεί στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας στο μέλλον και αυτό είναι σημαντικό για τις Ιταλικές βιομηχανίες. Υπάρχει λοιπόν μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών αναγκών όσον αφορά την OPTI, αλλά κυρίως είναι το όραμα, που αποδυκνύεται από τη συνεχιζόμενη ζήτηση τόσο για τη βιομηχανία όσο και για τους οπτικούς.
Επίσης, η ζήτηση για τον απαραίτητο εξοπλισμό διάθλασης αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται, και όχι μόνο στην Ελβετία. Στη Γερμανία, η σημασία της οπτομετρίας καθώς και οι επενδύσεις στην ανάπτυξη των οπτικών εργαστηρίων συνεχίζουν να αυξάνονται – κυρίως εξαιτίας των αγορών αντικατάστασης.
Παρόλο που η εμπιστοσύνη στον κλάδο πριν από την κρίση του COVID -19 και οι θετικές προβλέψεις για τον κλάδο των οπτικών είναι πιθανό απλώς να αναβληθούν, είναι σίγουρο ότι η βιομηχανία θα αλλάξει. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι η βιομηχανία οπτικών θα αντικατοπτρίζει επίσης την εθνικότητα και την περιφερικότητα ως εναλλακτική λύση τουλάχιστον σε ένα ορισμένο βαθμό. Με λίγα λόγια, ίσως να είναι σημαντικές οι σκέψεις του Martin Himmelsbach, Διευθύνοντα Συμβούλου της IPRO GmbH, μια άποψη που αντανακλάται από πολλούς εκθέτες: «Στην OPTI, συναντάμε την κύρια αγορά μας: οπτικούς από τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία. Ως εκ τούτου, η εμπορική έκθεση είναι το πιο σημαντικό μέτρο μάρκετινγκ της εταιρείας μας. Η συμμετοχή μας στις εμπορικές εκθέσεις έχει ως στόχο να κερδίσει νέους πελάτες και να διατηρήσει τις υπάρχουσες επαφές. Η Στουτγκάρδη είναι μια φανταστική πόλη και ανυπομονούμε για μια υπέροχη έκθεση το 2021»
Οι προκλήσεις για το 2021
Το σύνολο της βιομηχανίας αντιμετωπίζει επί του παρόντος μια τεράστια πρόκληση και η OPTI αντιμετωπίζει επίσης νέες συνθήκες λειτουργίας λόγω της κρίσης του COVID – 19 και της επερχόμενης μετακίνησης στη Στουτγκάρδη το 2021. Αλλά η ουσία της εμπορικής έκθεσης, η ποιότητα και η προστιθέμενη αξία για τους εκθέτες και τους επισκέπτες, θα παραμείνει η ίδια. Η δομή και η αξιοπιστία της OPTI, αφενός, και η απαράμιλλη ατμόσφαιρα, από την άλλη, έχουν αναδείξει την OPTI ως τον «τόπο συνάντησης μεταξύ φίλων» για τη βιομηχανία, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, ακόμη και αν αυτό είναι πιθανό να φαίνεται λίγο διαφορετικό για να εξασφαλίσει μια ασφαλή πλατφόρμα επιχειρηματικότητας το 2021, ως αποτέλεσμα του COVID-19.
Σχετικά με την έκθεση OPTI
Πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις αρχές του έτους και εναλλάσσεται μεταξύ του Μονάχου και της Στουτγκάρδης.
Ως διεθνής εμπορική έκθεση οπτικών και σχε-δίου παρουσιάζει το σύνολο της βιομηχανίας, σκελετούς οράσεως και ηλίου, οφθαλμικούς φακούς, φακούς επαφής και προϊόντα χαμηλήςόρασης, όπως επίσης και εξοπλισμό καταστημάτων και τεχνικό εξοπλισμό. Αυτό την καθιστά ιδανική πλατφόρμα για την παρουσίαση νέων προϊόντων από τους διεθνείς ηγέτες του κλάδου και τις νεοσύστατες εταιρείες.
Από το 2008, η εμπορική έκθεση OPTI διοργανώνεται από την GHM (Gesellschaft für Handwerksmessen mbH). Έκτοτε, η έκθεση παρουσίασε συνεχή ανάπτυξη.
Η OPTI πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1998.