Κάτι από την ατμόσφαιρα του «Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία» ξαναζούμε, τον τελευταίο καιρό στην πολιτική σκηνή του τόπου, ενώ φαίνεται ότι κάποια αόρατα νήματα να έχουν υφάνει μια ειδική σχέση ανάμεσα στις δύο χώρες, μια σχέση, που αντέχει τα σκαμπανεβάσματα και δημιουργεί…
Επιμέλεια αφιερώματος Βασίλης Γουλιέλμος,
Εκδότης, [email protected]
Μέρος της εξήγησης ανήκει στην Ιστορία. Η Γαλλική Επανάσταση άσκησε καταλυτική επιρροή στην εθνογένεση του σύγχρονου Ελληνισμού. Ο «Παρισινός πόλος» της Φιλικής Εταιρείας, με τυπικό εκπρόσωπο τον Αδαμάντιο Κοραή, μορφοποίησε τη θεωρία της μετακένωσης. Επίσης, σε όλες τις μεγάλες συγκρούσεις των δύο τελευταίων αιώνων, Γαλλία και Ελλάδα βρέθηκαν στο ίδιο στρατόπεδο, για να μοιραστούν αίμα, δάκρυα και νίκες. Όπως και το γεγονός ότι το Παρίσι, η μητρόπολη των πολιτικών προσφύγων όλου του κόσμου, προσέφερε άσυλο σε πάμπολλους Έλληνες που άσκησαν μεγάλη επιρροή, καθένας με τον τρόπο του: Τρεις φορές αναγκάσθηκε να εξορισθεί και τρεις φορές διάλεξε το Παρίσι ο Ελευθέριος Βενιζέλος, στα βήματα του οποίου βάδισε αργότερα και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.
...η Γαλλία είναι πάντα ένα εργαστήρι ιδεών και κινημάτων σε διαρκή αναβρασμό, μια κοινωνία που αμφισβητεί διαρκώς τον εαυτό της...
Μπορεί τα «γαλλικά και πιάνο» να μην είναι πλέον must, αλλά η Γαλλία είναι πάντα ένα εργαστήρι ιδεών και κινημάτων σε διαρκή αναβρασμό, μια κοινωνία που αμφισβητεί διαρκώς τον εαυτό της, μια Γαλλία που έχει μέσα της πολλές Γαλλίες, κι όπου καθένας μας μπορεί να βρει εκείνη που αγαπάει.
Πλούσια παράδοση στη βιομηχανία των οπτικών
Ο λόγος για αυτήν την κληρονομιά είναι απλός. Η Γαλλία διέθετε πάντα ηγετική θέση όσον αφορά το στυλ και τη μόδα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μερικές από τις κορυφαίες μάρκες μόδας στον κόσμο, εδρεύουν στη Γαλλία. Πολλές από αυτές στην ίδια τη γαλλική πρωτεύουσα, στο Παρίσι. Έτσι, δεν αποτελεί καμμιά έκπληξη, όταν κάθε χρόνο ολόκληρος ο πλανήτης, περιμένει την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, για τα γνωρίσει τα νέα σχέδια, και τις νέες συλλογές των σχεδιαστών, φυσικά και στον κλάδο των οπτικών.
Όμως μην παρασυρθείτε μόνο από το φαίνεστε, καθώς οι γαλλικές μάρκες γυαλιών μπορούν να προσφέρουν πολύ περισσότερα από απλά μια κομψή εμφάνιση. Το γαλλικό savoir-faire, η τεχνογνωσία και η παραδοσιακή γνώση των Γάλλων να δημιουργούν και να κατασκευάζουν τέλεια, είναι δεδομένη και στη παραγωγή των γυαλιών. Για το λόγο αυτό και η Γαλλία, φιλοξενεί την πιο γνωστή παράδοση στη κατασκευή γυαλιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Η παράδοση αυτή ξεκινά από τη δεκαετία του 1800 στην περιοχή Jura στις Γαλλικές Άλπεις, γνωστή ως τo λίκνο κατασκευής των γαλλικών γυαλιών. Και είναι πολλές οι γαλλικές μάρκες γυαλιών, που ακόμα και σήμερα κατασκευάζονται στη Jura.
Το 1967, οι γαλλικές μάρκες ενώνονται. H γαλλική βιομηχανία οπτικών συγκεντρώνεται για πρώτη φορά κάτω από την ίδια στέγη και διοργανώνουν την πρώτη εμπορική τους έκθεση στην πόλη Oyonnax, παράλληλα με τη Διεθνή Έκθεση Πλαστικών. Κανείς από τους τότε εκθέτες ή επισκέπτες δεν θα μπορούσε να προβλέψει το πεπρωμένο αυτού του γεγονότος, το οποίο ήταν εντελώς μοναδικό. Το 1970, οι κατασκευαστές των γυαλιών δημιούργησαν την πρώτη ανεξάρτητη δική τους εμπορική έκθεση τη γνωστή σε όλους SILMO, ακρωνύμιο που αντιπροσωπεύει στα γαλλικά το: Salon International de la Lunetterie, de l’Optique Oculaire et du Matériel pour Opticiens, με σκοπό να συγκεντρώσουν ολόκληρη τη βιομηχανία. Ο Maurice Jacquiot, πρώτος πρόεδρος της SILMO θυμάται μια «πραγματική γενιά SILMO, με το ακρωνύμιο SILMO να είναι πλέον γνωστό παγκοσμίως», η οποία συγκεντρώνει κατασκευαστές γυαλιών και επαγγελματίες του κλάδου των οπτικών από όλο τον κόσμο.
Από το 1972 έως το 1980, η SILMO εναλλασόταν μεταξύ της πόλης Oyonnax και του Παρισιού, στο Εκθεσιακό Κέντρο Porte de Versailles, με κύρια ιδέα να διατηρηθούν οι σχέσεις τις έκθεσης με τις εταιρίες στη περιφέρεια της Γαλλίας.
Το 1981 η εμπορική έκθεση μεταφέρθηκε μόνιμα στη γαλλική πρωτεύουσα ενώ αποφασίστηκε να διοργανώνεται τον Οκτώβριο για να αποφεχθεί η σύγκρουση με τις άλλες ευρωπαϊκές εμπορικές εκθέσεις που λάμβαναν χώρα τον Μάιο και τον Ιούνιο.
Η SILMO συνεχίζει μέχρι και σήμερα να πραγματοποιείται το φθινόπωρο ενώ σταθεροποίησε περαιτέρω τη θέση της το 2010, όταν μετακόμισε σε ένα πιο πρακτικό εκθεσιακό κέντρο στο Παρίσι, στο Nord Villepinte, επιτρέποντας τη βέλτιστη διαχείριση του εκθεσιακού χώρου και καθιστώντας την έκθεση μια πιο ευχάριστη εμπειρία για εκθέτες και επισκέπτες.
Σήμερα, με χιλιάδες εκθέτες και περίπου 35.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο, η Παγκόσμια Έκθεση της Βιομηχανίας Οπτικών παραμένει μια κορυφαία εκδήλωση για ολόκληρο το κόσμο. Η SILMO έχει καθιερωθεί λόγω της πολυμορφικής της δομής που βασίζεται σε τρεις τομείς: Μόδα, Τεχνολογία και Υγεία. Αντέχει στο τεστ του χρόνου χωρίς να γερνάει στο παραμικρό! Παραμένει μια κορυφαία επιχειρηματική πλατφόρμα για την παρουσίαση και προώθηση του μοντέρνου σχεδιασμού και της καινοτομίας, σημείο εξωστρέφειας για νέους με ταλέντο.