Amélie Morel: Optician, a magical proffession!

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Η Amelie Morel, η πρόεδρος της έκθεσης Silmo και ο Βασίλης Γουλιέλμος, εκδότης του περιοδικού Eye Magazine, συναντήθηκαν, συζήτησαν για τον μαγικό κόσμο των Οπτικών και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το Παρίσι, κατά τη διάρκεια της Silmo Paris 2019!

Συνέντευξη στον Βασίλη Γουλιέλμο,
Εκδότης, info@welldone.com.gr

Αγαπητή Amélie, αν και οι περισσότεροι αναγνώστες μας, Οπτικοί στην Ελλάδα σε γνωρίζουν, θα ήθελα να σε παρακαλέσω να μας μιλήσεις για σένα. Για την προσωπική σου πορεία στον κλάδο των Οπτικών αλλά και για τη σημερινή σου θέση ως πρόεδρος της έκθεσης Silmo.

Γεννήθηκα σε μια οικογένεια κατασκευαστών γυαλιών. Αρχικά σπούδασα την Οπτική Επιστήμη, στο Morez, στη Γαλλία, και στη συνέχεια ολοκλήρωσα την εκπαίδευσή μου ως οπτικός με παράλληλη εκπαίδευση και πτυχίο marketing από το Berkeley University, στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Στο ίδιο πανεπιστήμιο συνέχισα και ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές (MBA). Εργάστηκα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε διάφορα καταστήματα οπτικών. Πάντοτε εκτιμούσα και επιδιώκω να είμαι σε επαφή με πελάτες. Πρόκειται για ένα επάγγελμα που περιλαμβάνει τεχνικές συμβουλές, όπου προσπαθούμε να προτείνουμε το προϊόν που ταιριάζει καλύτερα σε κάθε πελάτη. Στη συνέχεια επικεντρώθηκα στα γυαλιά. Ξεκίνησα με μια περίοδο πρακτικής άσκησης στη θυγατρική μας στις Ηνωμένες Πολιτείες … και κατέληξα να μείνω εκεί πέντε χρόνια! Όταν επέστρεψα στη Γαλλία, έγινα διευθυντής επικοινωνίας για την εταιρία Morel.

Το διοικητικό συμβούλιο της Silmo, μου προσέφερε τη θέση της προέδρου το 2017, την οποία και αποδέχτηκα μετά από σύντομη σκέψη. Ήμουν τυχερή καθώς εκλέχθηκα ομόφωνα από τα μέλη του συμβουλίου. Έχω πλήρη επίγνωση της τιμής που αντιπροσωπεύει η θέση αυτή και της εμπιστοσύνης που έδειξαν στο πρόσωπό μου όλα τα μέλη. Εκείνο όμως που με κάνει ακόμα πιο υπερήφανη, είναι το γεγονός, ότι είμαι η πρώτη γυναίκα που εκλέγεται στην θέση αυτή, ως επικεφαλής της εμπορικής έκθεσης οπτικών στη Γαλλία. Πρέπει να ευχαριστήσω το διοικητικό συμβούλιο για την απόδειξη της δέσμευσής του για ανανέωση και, κατά κάποιο τρόπo, για την πίστη του στην ισότητα των φύλων.

Ποιό ήταν εκείνο το στοιχείο που σας κέρδισε και ασχοληθήκατε με τον κλάδο των Οπτικών;

Ασχολήθηκα με τα οπτικά γιατί είναι ένας κλάδος απολύτως συναρπαστικός! Από πολύ μικρή ηλικία η ζωή μου πάντα με έφερνε σε επαφή μαζί τους. Με τα χρόνια, συνειδητοποίησα πόσο πραγματικά ενδιαφέρων είναι ο κλάδος αυτός, και πως πραγματικά, συνεχώς εξελίσσεται και ανανεώνεται. Ενώ η Οπτική Επιστήμη είναι μέρος του ιατρικού πεδίου, στον σύγχρονο κόσμο, οι σκελετοί είτε είναι οράσεως είτε ηλίου, έχουν μετατραπεί ταυτόχρονα και σε ένα μοναδικό αξεσουάρ μόδας. Και όταν κάτι μετατραπεί σε μόδα, όλα μπορούν να συμβούν!

Kατά τη γνώμη μου, η διαφορετικότητα των σκελετών, είναι το βασικό εκείνο αξεσουάρ, που θα βοηθήσει κάποιον, έναν άνθρωπο, να υποστηρίξει την μοναδικότητά του. Μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικά χρώματα, σχήματα και υλικά.

Οι σχεδιαστές και οι κατασκευαστές των σκελετών, σε όλες τις εμπορικές εκθέσεις, μπορείτε να δείτε ότι εξακολουθούν να τολμούν και να προχωρούν μπροστά. Η τεχνογνωσία τους είναι στο ίδιο επίπεδο με την τόλμη τους. Η χρήση νέων υλικών και νέων διαδικασιών παραγωγής, όπως η εκτύπωση 3D, είναι μια απτή απόδειξη αυτού.

Για όσους βρίσκονται εκτός του κλάδου μας, Οπτικός είναι ο επαγγελματίας που εκτελεί μια συνταγή για γυαλιά. Εμείς βέβαια γνωρίζουμε, ότι ένας επιτυχημένος οπτικός πρέπει να προσαρμόζετε.Ο Οπτικός είναι ένα πολυμορφικό επάγγελμα: Σίγουρα εργάζετε για την καλύτερη όραση, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να κάνει πωλήσεις,» να γνωρίζει τις τάσεις τις μόδας, να κάνει δημόσιες σχέσεις κ.λπ. για να μην αναφέρουμε τις γνώσεις που πρέπει να έχει για την ανάπτυξη της επιχείρησης του. Με βάση τις σημερινές ανάγκες της αγοράς, πού πιστεύετε ότι πρέπει να επικεντρωθεί ένας οπτικός που θέλει να είναι επιτυχημένος, για να αναπτύξει την επιχείρησή του;

Πραγματικά σας ευχαριστώ για αυτή σας την ερώτηση. Προβληματίζει το σύνολο των Οπτικών. Το επάγγελμα είναι πράγματι πολύπλερο: Ο Οπτικός είναι ταυτόχρονα επαγγελματίας υγείας, διευθυντής – manager, σύμβουλος και πωλητής. Απαιτεί όλες αυτές τις ικανότητες, τις οποίες ο τελικός καταναλωτής δεν είναι απαραίτητο ότι τις γνωρίζει. Για να ξεχωρίσει λοιπόν ένας Οπτικός, πρέπει να πάρει τις σωστές αποφάσεις, όχι μόνο όσον αφορά τα προϊόντα, αλλά και όσον αφορά τις υπηρεσίες που παρέχει. Από τους πιο παραδοσιακούς σκελετούς μέχρι τα πιο εξειδικευμένα προϊόντα, οι κατασκευαστές των σκελετών οράσεως και ηλίου, προσελκύουν ένα ευρύ φάσμα πελατών με συγκεκριμένες προσδοκίες. Πρέπει να επιδιώξουν με ακρίβεια την παραγωγή δημιουργικών, αξιόπιστων, σταθερών αλλα ταυτόχρονα και ξεχωριστών, σκελετών.
Η αγορά των γυαλιών είναι μια συνολική εμπειρία, και οι σημερινοί καταναλωτές είναι όλο και πιο απαιτητικοί. Επομένως, η επιλογή του σωστού κατασκευαστή γυαλιών οράσεως και ηλίου είναι καθοριστικής σημασίας: Η ιστορία, οι αξίες και η δημιουργικότητα του είναι όλα εκείνα τα στοιχεία που επιτρέπουν στον Οπτικό να δημιουργήσει μια υποδειγματική καταναλωτική εμπειρία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν σταματώ να ενθαρρύνω τους Οπτικούς να συμμετέχουν σε επαγγελματικές εμπορικές εκθέσεις όπως η Silmo Paris. Είναι ένα μοναδικό μέρος για να ανακαλύψεις, να συναντήσεις και να συζητήσεις. Είναι η ιδανική ευκαιρία για τους Οπτικούς να συναντήσουν τους μελλοντικούς τους συνεργάτες: Σχεδιαστές και κατασκευαστές γυαλιών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και που είναι σε θέση να τους καθοδηγήσουν.

Αναφέρατε τη Silmo, ποιo θα είναι το επίκεντρο της Silmo Paris 2019 και σε τι στοχεύει;

Όπως ήδη γνωρίζετε, χρόνο με τον χρόνο, η Silmo Paris συνεχίζει να κάνει πραγματικότητα αυτό που της εξασφαλίζει την επιτυχία εδώ και 50 χρόνια. Προφανώς έχουμε περάσει μέσα από αλλαγές και έχουμε επαναξιολογήσει τις θέσεις μας ώστε να παραμείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στις προσδοκίες της αγοράς. Ωστόσο, οι βασικοί μας στόχοι παρέμειναν οι ίδιοι: Να παρουσιάσουμε την πιο ολοκληρωμένη επιχειρηματική και εμπορική πλατφόρμα, να προτείνουμε ένα (οικο)σύστημα πληροφοριών και τάσεων της αγοράς και να παρουσιάσουμε διαδραστικές και καινοτόμες δραστηριότητες, όπως το Silmo Hackathon. Η ιδέα είναι να εκφράσουμε τις αλλαγές που υφίσταται ο κόσμος των Οπτικών. Για αυτό το λόγο, κατά τη διάρκεια αυτής της 24ωρης εκδήλωσης, οι διεπιστημονικές ομάδες που απαρτίζονται από επαγγελματίες (από τον τομέα της όρασης, της λιανικής, του σχεδιασμού, των κοινωνικών επιστημών, της παραγωγής και άλλων) προκαλούνται να επινοήσουν τον κόσμο των οπτικών όπως θα είναι στο μέλλον, να συγκρίνουν τις απόψεις τους και να τις μοιραστούν. Πρόκειται για μία παγκόσμια πρεμιέρα που αποτελεί την ζωντανή απόδειξη ότι η Silmo είναι… «κάτι περισσότερο από μια εμπορική έκθεση»: Ότι αποτελεί τον ετήσιο τόπο συνάντησης των επαγγελματιών, ότι είναι εδραιωμένη στο παρόν αλλά κοιτάζει προς το μέλλον.

Τι πιστεύετε ότι κάνει τη Silmo Paris ένα κορυφαίο γεγονός για τους Οπτικούς ώστε να την επισκεφθούν;

Για όλους τους λόγους που ανέφερα προηγουμένως. Είναι μια μεγάλη επαγγελματική έκθεση που απευθύνεται σε μια βιομηχανία ιδιαίτερα ενεργή για αυτό και προσφέρει μια ιδανική ευκαιρία στον επισκέπτη να εμβαθύνει στον κλάδο μας. Δίνει τη δυνατότητα στους Οπτικούς να επωφεληθούν από επιχειρηματικές ευκαιρίες, να δημιουργήσουν επαφές, να δικτυωθούν, να αξιολογήσουν τον ανταγωνισμό και να ανακαλύψουν τις νέες εξελίξεις της βιομηχανίας. Στη Silmo Paris, όλα αυτά είναι βασικές προϋπόθεσεις: Πέρα όμως από αυτά, είναι και ένα μοναδικό ετήσιο γεγονός που στηρίζει τη δημιουργία και την καινοτομία. Για να το αποδείξουμε αυτό, φέτος θα γιορτάσουμε τη 25η επέτειο των βραβείων Silmo d’Or. Τα συγκεκριμένα βραβεία έχουν γίνει σημείο αναφοράς και χαίρουν την πλήρη υποστήριξη όλων των επαγγελματιών του κλάδου.

Με βάση την εμπειρία σας, παρακαλούμε να μας σκιαγραφήσετε το τοπίο της σημερινής αγοράς και τις τάσεις που προβλέπετε;

Παρατηρούμε σημαντικές εξελίξεις τόσο από την πλευρά των κατασκευαστών όσο και από την πλευρά της διανομής. Για παράδειγμα, η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, μπορεί μεν να τονώσουν την αγορά, θα θέσουν όμως σε κίνδυνο παραδοσιακές επιχειρήσεις.
Βρισκόμαστε σε μια αγορά, σε έναν κλάδο που υφίσταται οργανική ανάπτυξη λόγω της γήρανσης του παγκόσμιου πληθυσμού και της ταυτόχρονης ανάγκης να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων. Όλα αυτά απαιτούν προνοητικότητα και ευελιξία εκ μέρους των επιχειρήσεων αλλά και των συντονιστών των εμπορικών εκθέσεων.


Μοιραστείτε με τους φίλους σας
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:
0 shares