Safilo: Ο Οπτικός και ο καταναλωτής στην καρδιά των στρατηγικών της πλάνων και στόχων!

Κατά τη διάρκεια του Press Day 2019, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Safilo, αδράξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους κ. Pedro Rubio, Country Manager της Safilo Iberia & Greece και κ. Γιώργο Ίτσιο, Director της Safilo Greece. Γνωρίζοντας την Safilo από παλιά και έχοντας παρακολουθήσει την εξέλιξη της εταιρίας από διαφορετικές προσωπικές οπτικές γωνίες, θα ήθελα να σημειώσω ότι στην τελευταία μου επίσκεψη, από την είσοδο κιόλας, ήταν απόλυτα αισθητός ο «αέρας της ανανέωσης» που επικρατεί. Tαυτόχρονα λοιπόν με την παρουσίαση των ιδιαίτερων συλλογών της σε γυαλιά ηλίου και οράσεως, μάθαμε για τις εξελίξεις αλλά και τους στόχους που θέτει η εταιρία για το μέλλον.

Συνέντευξη στον Βασίλη Γουλιέλμο,
Εκδότης, [email protected]

Πείτε μας καταρχήν λίγα λόγια για την Safilo.

Η Safilo είναι μια εταιρία με δύο απίστευτες δυνάμεις που είναι και μοναδικές στην βιομηχανία μας. Πρώτoν την κληρονομιά της, την Ιταλική παράδοση δεξιοτεχνίας στην κατασκευή γυαλιών, η οποία ξεκινά το 1878, όταν λειτούργησε η πρώτη μονάδα παραγωγής. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο το 1934 το αγόρασε και το ενσωμάτωσε στις λειτουργίες της η Safilo. Η δεύτερη, είναι η αναγνωρισμένη ικανότητα της Safilo να δημιουργεί ασυνήθιστα και ιδιαίτερα γυαλιά. Από τον σχεδιασμό μέχρι την ανάπτυξη του τελικού προϊόντος, έχουμε ανθρώπους και ικανότητες που είναι ασύγκριτες στην βιομηχανία, ιδιαίτερα όταν συνδιαστούν με την κλίμακα παραγωγής και τα κανάλια διανομής μας.

Το όραμα του CEO της Safilo είναι ότι δεν μπορούμε να στηριζόμαστε μόνο σε αυτές τις δυνάμεις, ανεξάρτητα του πόσο καλές είναι, αλλά πρέπει να τις μετατρέψουμε σε μια μακροπρόθεσμα βιώσιμη επιχείρηση. Πρέπει να τις εκμεταλευόμαστε σωστά, με επίκεντρο τον πελάτη σε οτιδήποτε κάνουμε. Πρέπει να αλλάξουμε την προσέγγιση μας από το Customer Service σε μία προοπτική του Customer Care. Η εταιρία εργάζεται συνεχώς ώστε να αλλάξει ψηφιακά για να μπορέσει να φέρει τις υπηρεσίες της σε κορυφαίο επίπεδο.

Ποιά είναι τα σχέδια ανάπτυξης της Safilo και ποιές οι προτεραιότητές της;

Αντιμετωπίζουμε την έντονη ανάγκη για την πλήρη ενσωμάτωση της ψηφιακής εποχής στην λειτουργία της εταιρίας ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας brands που να είναι συμβατά με την σύγχρονη εποχή.

Όσον αφορά τον ψηφιακό κόσμο, βιώνουμε σημαντικές αλλαγές στην εξέλιξη του digital marketing, ειδικά στο Polaroid, λόγω της παρουσίας αμιγώς ψηφιακών ανταγωνιστών στην Ισπανία. Η παρέμβαση μας λοιπόν εδώ έπρεπε και είναι πιο δυνατή. Εφαρμόσαμε ένα πλάνο με τοπικά social media προφίλ, δημιουργήσαμε εξειδικευμένη ομάδα και αφιερώσαμε πόρους ειδικά για την λειτουργία τους.

Δεν είναι όμως μόνο θέμα διανομής και ποσότητας, είναι και θέμα ανάπτυξης της αξίας του brand (brand value), ενίσχυσης των 80 χρόνων κληρονομιάς και εμπλοκής των ίδιων των πελατών σε μία αγοραστική εμπειρία που πιστεύουμε ότι και αυτοί στηρίζουν: Σήμερα όλοι οι οπτικοί και οι ειδικοί της όρασης συντάσονται με την άποψη ότι τα Polaroid είναι συνώνυμα της τέλειας όρασης, της υψηλής προστασίας και της άνεσης. Αυτό από μόνο του, είναι ένας σημαντικός λόγος επίσκεψης του καταναλωτή στα οπτικά καταστήματα, καθώς είναι πολλοί εκείνοι που αναζητούν ποιότητα όρασης, μοντέρνο σχέδιο και καλή τιμή. Για εμάς, η δημιουργία συναισθηματικών δεσμών με τους πελάτες και επικοινωνίας μαζί τους είναι ζωτική.

Γι΄ αυτό επενδύουμε σε πολλά επίπεδα, τόσο στα δικά μας own core brands (ιδιόκτητες μάρκες), όσο και στα licensed brands (αδειοδοτούμενες μάρκες), ώστε να δημιουργήσουμε διαφημιστικές καμπάνιες που να αγγίζουν τους καταναλωτές μας. Ένα παράδειγμα είναι η καμπάνια DRIVEYOURSTORY της Carrera, όπου συνδέσαμε το brand με την τόλμη και το πάθος που έχουν οι αγοραστές του. Επίσης, επενδύσαμε στα Σημεία Πώλησης σε προωθητικά διαφημιστικά υλικά ώστε να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας τοποθετούνται σωστά, καθώς και ότι γίνονται όλες οι ενέργειες Μarketing, και υπάρχουν τα υλικά προώθησης που υποστηρίζουν σωστά την εικόνα και την καμπάνια του κάθε brand στα οπτικά καταστήματα.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, είναι ότι αναπτύσσουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων σε όλο τον κόσμο με editorials και διεθνώς αναγνωρισμένα celebrities και opinion leaders να φορούν προϊόντα Safilo. Όλες αυτές οι προσπάθειες μας βοηθούν όχι μόνο να έρθουμε σε επαφή με τους καταναλωτές μας αλλά και να δημιουργήσουμε δεσμούς και συνέργειες ανάμεσα στα brand και τους πελάτες μας.

Pedro Rubio, Country Manager της Safilo Iberia & Greece
Γι’ αυτό το λόγο η Safilo όλα αυτά τα χρόνια προσπαθεί να αυξήσει την παρουσία και τη σχέση της με το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς, την κατηγορία mass cool, η οποία συνδέει το μοντέρνο με την προσιτή τιμή με brands όπως τα Polaroid και τα Havaianas.

Παράλληλα όμως η Safilo αναπτύσσεται εξίσου με προϊόντα υψηλών προδιαγραφών, τόσο στην κατηγορία premium και contemporary, όσο και στο luxury τμήμα της αγοράς, που επίσης παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες!

Κε Rubio, ποιά είναι τα Brands που πραγματοποιούν τις καλύτερες πωλήσεις στην Ισπανία; Πως μπορούν να σας βοηθήσουν ώστε να μεταφέρετε την εμπειρία σας και στην Ελλάδα;

Η αλήθεια είναι ότι τα δικά μας brands είναι και η περιουσία μας. Μια περιουσία που αυξάνεται όλο και περισσότερο όπως παρουσιάσαμε και στο ενημερωμένο 2020 Business Plan. Η σύνδεση της αγοράς της Ιβηρικής και της Ελλάδας πρωτοπορεί σε αυτό, με την έννοια ότι πάνω από το μισό των δραστηριοτήτων μας προέρχεται από τα δικά μας brands. Τα Polaroid και Carrera είναι τα πρώτα σε πωλήσεις στο portfolio μας στην Ιβηρική αγορά και συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Επίσης, στην περίπτωση της Carrera, χάρη στην Flag Collection έχουμε επαναλανσάρει με επιτυχία τα δυνατότερα σχέδια μας, εκείνα που οι πελάτες μας πάντα προτιμούσαν.»

Όσον αφορά τα Polaroid, στην πραγματικότητα συζητάμε για ένα εμβληματικό brand που αποκτήθηκε από την Safilo το 2012. Αποτελεί απτό παράδειγμα του τι εμείς, ως ομάδα οπτικών, μπορούμε και προσφέρουμε στον άνθρωπο. Με την εφεύρεση των φακών Polarized, 80 χρόνια πριν, τα Polaroid κατάφεραν και άλλαξαν για πάντα το πως βλέπουμε τον κόσμο. Με τον απλό σχεδιασμό τους, την καλή ποιότητα, την ξεκάθαρη λειτουργικότητά τους και την καλή τιμή, τα Polaroid είναι το brand που εμπιστεύονται όλοι. Στην Safilo αισθανόμαστε έντονα την ανάγκη να προχωρήσουμε μπροστά την αποστολή των Polaroid και θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους οπτικούς της Ιβηρικής αγοράς που πραγματικά μεταφέρουν τα Polaroid στο μέλλον.

Κε Ίτσιε, ποιές πιστεύτε ότι είναι οι ομοιότητες ανάμεσα στην Ελληνική και την Ιβηρική αγορά;

Η Ελλάδα πρόσφατα εντάχθηκε στην οικογένεια της Ιβηρικής, η οποία περιλαμβάνει την Ισπανία και την Πορτογαλία. Με την Πορτογαλία θα μπορούμε να πούμε ότι έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά: Ίδιο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν, ίδιο πληθυσμό και ιδιαίτερα ποιοτική προσέγγιση όσον αφορά τις πωλήσεις οπτικών. Με την Ισπανία, η Ελλάδα έχει τον ίδιο ήλιο και βέβαια εκατομύρια τουρίστες. Η ιδέα λοιπόν είναι να μπορέσουμε να μοιραστούμε τις καλύτερες πρακτικές και από τις τρεις αγορές και να τις εφαρμόσουμε για την επιτυχία και στην ελληνική αγορά.

Γιώργος Ίτσιος, Director της Safilo Greece

«Το γεγονός ότι είμαστε αμιγώς προμηθευτές, μας δίνει τη δυνατότητα και την ευελιξία να είμαστε κοντά στους πελάτες μας και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες τους.»

Η εταιρία προχώρησε σε ανακεφαλαιοποίηση και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτό.

H Safilo έχει περάσει μια διαδικασία αναχρηματοδότησης ώστε να μπορεί να έχει μια υγιή και βιώσιμη πορεία ανάπτυξης. Επίσης, έχουμε ανανεώσει βασικά licenses Brands και υπογράψει και νέες συμβάσεις (license agreements) με διεθνή ακτινοβολία. Αρχικά με την Missoni, ένα μοναδικό Ιταλικό brand το οποίο έχει μπροστά του ένα σημαντικό στρατηγικό πλάνο επαναλασαρίσματος και εν συνεχεία με την Levis, ένα διεθνές brand με παγκόσμια αναγνώριση και τα δύο ιδιαίτερα δημοφιλή στους Millennials και τους GenZ καταναλωτές, καθώς ανήκουν στην σύγχρονη lifestyle κατηγορία, ένας τομέας εξίσου και αυτός με τον υψηλότερο βαθμό ανάπτυξης παγκοσμίως.

Η Safilo σήμερα είναι ένας από τους κύριους προμηθευτές της βιομηχανίας, μια θέση που θέλουμε και εργαζόμαστε σκληρά ώστε να την διατηρήσουμε προς όφελος τόσο των πελατών μας αλλά και των τελικών καταναλωτών. Στην δυναμική βιομηχανία των οπτικών, το επιχειρηματικό μοντέλο μας επιβεβαιώνεται και αποδεικνύει ότι λειτουργεί καλά. Το γεγονός ότι είμαστε αμιγώς προμηθευτές, μας δίνει τη δυνατότητα και την ευελιξία να είμαστε κοντά στους πελάτες μας και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες τους. Με την τεχνογνωσία μας στον τομέα του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και της παραγωγής προϊόντων και με ένα δυναμικό δίκτυο διανομής, φτάνοντας τα 100 χιλιάδες σημεία πωλήσεων σε όλον τον κόσμο, θα συνεχίσουμε να έχουμε ηγετική θέση στη βιομηχανία χάρη στα ισχυρά εμπορικά σήματά μας αλλά και στο συνεπές μίγμα προϊόντων και υπηρεσιών που διαθέτουμε.

Σύμφωνα με τον CEO της Safilo, κ. Angelo Trocchia, πρέπει να γίνουμε μια πραγματικά πελατοκεντρική εταιρία που να μπορεί να ανταποκρίνεται γρήγορα και αποτελεσματικά σε αυτό που εκπέμπει ο καταναλωτής.

Share with your friends
Tags:
Previous Post

Amélie Morel: Optician, a magical proffession!

Next Post

Οδηγώντας με ασφάλεια τη νύχτα