Marie Wilkinson

Share with your friends
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Style Director, Cutler and Gross

Η τέως επικεφαλής σχεδιάστρια και νυν Style Director του θρυλικού designers brand οπτικών σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση περί διαχρονικότητας, λειτουργικότητας και δημιουργικής πρωτοπορίας σε απευθείας σύνδεση με το πλούσιο αρχειακό υλικό της Cutler and Gross.

Συνέντευξη στoν Βασίλη Γουλιέλμο,
Εκδότη, info@welldone.com.gr

Ποια ήταν η πορεία σας ως σχεδιάστρια οπτικών του οίκου Cutler and Gross.

Ως νέα σχεδιάστρια, το όνειρό μου ήταν να δημιουργώ σκελετούς οράσεως και ηλίου που θα προσέφεραν χαρά σε όποιον τα φορούσε. Η γνωριμία μου με τον κ. Gross ήρθε το 1982, την εποχή που έψαχνα εργασία ως τελειόφοιτη οπτικός. Από το 1969, τόσο εκείνος όσο και ο κ. Cutler δημιουργούσαν συνεργασίες με έναν επιλεγμένο κύκλο σχεδιαστών, καλλιτεχνών, σχεδιαστών μόδας, μουσικών και αρχιτεκτόνων. Ο κ. Gross αναγνώρισε σε μένα το γεγονός ότι ήμουν αρκετά ανοιχτόμυαλη, ώστε να μπω σε αυτόν τον κύκλο και κάπως έτσι ξεκινήσαμε μια στενή συνερ-γασία που κράτησε πολλά χρόνια, προτού αναλάβω χρέη διευθύντριας του τμήματος design το 2006. Από τότε και μέχρι σήμερα, το γενικότερο πλαίσιο και η διάθεση του καταναλωτή παίζουν σπουδαίο ρόλο στο κομμάτι της δημιουργίας γυαλιών. Παράλληλα, διαχρονικά καίριο σημείο είναι και η αλληλεπίδραση μεταξύ της εφαρμογής, της ισορροπίας και της σχεδιαστικής λεπτομέρειας με το στιλ των φακών.

Ποια θεωρείτε τα σημαντικότερα επιτεύγματα της καριέρας σας μέχρι σήμερα;

Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι έχω δημιουργήσει ως σχεδιάστρια αρκετά best-selling σχέδια που ο κόσμος αγάπησε τόσο πολύ, φόρεσε καθημερινά και δημιούργησε αναμνήσεις φορώντας τα. Επίσης, είναι ιδιαίτερα τιμητικό το ότι συνεχίζω να αποτελώ μια σύγχρονη φωνή της Cutler and Gross ακόμα και μετά από 38 χρόνια. Μάλιστα, η Cutler and Gross οργάνωσε ένα πάρτι στο μουσείο Victoria and Albert, για να γιορτάσει τα 30 χρόνια παρουσίας μου στην εταιρεία.

Πώς καταφέρνετε να δημιουργείτε νέες τάσεις στα οπτικά χωρίς να απομακρύνεστε από την “κληρονομιά” της Cutler and Gross;

Το αρχείο του brand Cutler and Gross έχει μισό αιώνα ζωής και αποτυπώνει την πιο έντονη και συναρπαστική περίοδο της μόδας στα οπτικά, που έχει αφήσει το στίγμα της στο DNA της εταιρείας. Μπορείτε να φανταστείτε να ζείτε και να δουλεύετε μέσα σε ένα μουσείο design; Για εμένα είναι παράδεισος! Αυτή, λοιπόν, η δυνατότητα που έχουμε να ανατρέχουμε στα αρχεία μας ανά πάσα στιγμή και να παρατηρούμε πώς οι ιδρυτές της εταιρείας προσέγγισαν κάθε τάση ανά δεκαετία, μας δίνει τα κατάλληλα ερεθίσματα για να πάμε τα σχέδια για τις μελλοντικές δημιουργίες σκελετών ένα βήμα παραπέρα.»

Τι αποτελεί πηγη έμπνευσης και δημιουργία για εσάς;

Κάθε φορά που ανατρέχουμε στα αρχεία της Cutler and Gross για έμπνευση, λαμβάνουμε υπόψη το στιλιστικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο δημιουργήθηκε το εκάστοτε σχέδιο. Με το ίδιο σκεπτικό δουλεύουμε και κάθε νέο σχέδιο, διασφαλίζοντας ότι θα βρίσκεται σε αρμονία με το σήμερα. Συν τοις άλλοις, το γεγονός ότι η εταιρεία διαθέτει το δικό της εργοστάσιο παραγωγής στο Cadore της Ιταλίας, γεννέτειρα και σπίτι της πολυτελούς κατηγορίας σκελετών, αποτελεί σήμα-κατατεθέν της Cutler and Gross και προσφέρει χαρακτήρα στις δημιουργίες που φέρουν την υπογραφή της.

«Το αρχείο του brand Cutler and Gross έχει μισό αιώνα ζωής και αποτυπώνει την πιο έντονη και συναρπαστική περίοδο της μόδας στα οπτικά.»

Πώς θα περιγράφατε το προσωπικό σας στιλ και πώς αποτυπώνεται στη δουλειά σας;

Το προσωπικό μου στιλ θα έλεγα πως έχει τις ρίζες του στα ’80s. Όλα τα ρούχα μου είναι δημιουργίες της Monica Chong. Το κούρεμα και το χρώμα των μαλλιών μου είναι από τo brand Sassoon, τα επίπλά μου είναι σύγχρονα βρετανικά και ταξιδεύω συχνά στην Ιαπωνία και στη Γαλλία. Η δουλειά μου έχει δυνατές και κομψές γραμμές και σχέδια που “λένε πολλά” χωρίς περιττές λεπτομέρειες. Για να καταλάβετε, το αγαπημένο μου κολιέ είναι το εμβληματικό “LOVE” από Lanvin.
Είμαι λάτρης της υφής και όχι του μοτίβου.

Πολυτέλεια VS λειτουργικότητα. Με δεδομένο ότι η λειτουργικότητα είναι βασικό στοιχείο για τους σκελετούς οράσεως και ηλίου, εσείς ως σχεδιάστρια μέχρι πόσο μακριά θα φτάνατε για χάρη της πολυτέλειας;

Οι βασικές αρχές και αξίες μας στην Cutler and Gross αποπνέουν τις πεποιθήσεις των ιδρυτών της εταιρείας. Η ιδέα του κ. Cutler είναι πως όλοι οι σκελετοί ανεξαιρέτως πρέπει να είναι πρώτα πρακτικοί, ύστερα λειτουργικοί και στη συνέχεια να δείχνουν όμορφοι, με αυτήν ακριβώς τη σειρά.

Γεωμετρία, Χρώμα, Μέγεθος, Υλικό. Ποιο από τα τέσσερα θα λέγατε πως είναι η λέξη-κλειδί του 2020 στα οπτικά;

Η δική μας λέξη-κλειδί, που χαρακτηρίζει τις συλλογές του 2020, είναι το Χρώμα.
Νέες αποχρώσεις έρχονται και αποτίουν φόρο τιμής στις ιστορικές παλέτες χρωμάτων και την εποχή του έτους που λανσάρονται. Για παράδειγμα, το Red Turtle είναι ένα σχέδιο που επιστρέφει ανανεωμένο αυτή τη σεζόν. Το Red Burgundy “μιμείται” την απόχρωση του ελαφρού κόκκινου κρασιού και το Olive Green το χρώμα που έχει το λάδι της πρώτης συγκομιδής ελιάς.»

0822
Ο Yves Saint Laurent είχε πει τη φράση “Η μόδα αλλάζει, το στιλ είναι διαχρονικό”. Κατά τη γνώμη σας, ποιο σχέδιο σκελετών θεωρείτε εσείς διαχρονικό;

Διαχρονικό σχέδιο είναι αυτό που έχει διεθνή αναγνώ-ριση και ταιριάζει σε όλα τα σχήματα προσώπων. Αυτό για εμάς είναι ο σκελετός 0822 της Cutler and Gross. Είναι ένα εμβληματικό σχέδιο aviator με μιλιτέρ βάσεις και πολιτισμικές αναφορές.
Η δική μας εκδοχή σε αυτό το στιλ σκελετού δημιουργήθηκε το 2008, ως το ιδανικό αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας να συνδυάσουμε το πιο εμβληματικό στιλ φακών με ένα σκελετό ευρείας εφαρμογής με γέφυρα τύπου “κλειδαρότρυπα”. 12 χρόνια αργότερα το συγκεκριμένο σχέδιο αποτελεί επιτομή του στιλ και έχει δημιουργήσει τη δική του -θα λέγαμε- “δυναστεία”.
Σε αυτήν την οικογένεια ανήκει ο κωδικός 0822/2 με μέγεθος φακού 53mm και λεπτότερη γέφυρα (δημιουργήθηκε ειδικά για τον CEO της Cutler and Gross, Majid Mohammadi, στον οποίο το αρχικό σχέδιο δεν ταίριαζε καθώς έχει λεπτότερη μύτη και πιο πλατύ πρόσωπο) και ο κωδικός 0822/3, με ελαφρώς μεγαλύτερο μέγεθος φακού στα 55mm, για να ταιριάζει στους γείτονές μας από Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ένας ακόμη συγγενικός κωδικός είναι ο 0319, μια αναπροσαρμογή του 0822/3 και του διάσημου 9mm σε οξικό και η τελευταία “μετενσάρκωση” του 1353, ένας σκελετός γυαλιών ηλίου των 9mm στον συνδυασμό οξικού με μέταλλο σε σκούρο γκρι χρώμα, που ονομάσαμε Godfather (βλ. Ο “Νονός”) Grey. Μια πραγματικά μυθική οικογένεια σκελετών, αντίστοιχη της οικογένειας στην ταινία “Ο Νονός”.

«Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος που μεταχειριζόμαστε τους σκελετούς στην παραγωγή εντός του εργοστασίου»

Σήμερα τα περισσότερα brands επιχειρούν ολοένα και περισσότερο να υπακούσουν τις αρχές της βιωσιμότητας και να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα που παράγουν. Πώς ανταποκρίνεται η Cutler and Gross στις εξελίξεις και πώς έχει επηρεάσει αυτό τη δουλειά σας;

Το 1982 οι Cutler και Gross ξεκίνησαν να συνεργάζονται με μια οικογένεια, που είχε στην κατοχή της εργοστάσια στην κοιλάδα Cadore της Βόρειας Ιταλίας για πολλές γενιές. Οι οικογενειακές αξίες των ιδιοκτητών του εργοστασίου ήρθαν να προστεθούν και να ανανεώσουν το πλαίσιο αξιών που διέπει τη δουλειά μας στην Cutler and Gross. Το εργοστάσιό μας τροφοδοτείται με οξικό που παράγεται στο κοντινό Mazzucchelli, οι φακοί προέρχονται από το Μιλάνο και τα μεταλλικά εξαρτήματα ταξιδεύουν ως εκεί μέσω των αυστριακών συνόρων, διανύοντας απόσταση μόλις 20 λεπτών, επιτρέποντάς μας να δημιουργούμε κάθε χειροποίητο ζευγάρι σκελετών οράσεως ή ηλίου. Ωστόσο αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος που μεταχειριζόμαστε τους σκελετούς στην παραγωγή εντός του εργοστασίου, τοποθετώντας τους σε βαρέλια μέσα στα οποία μένουν έως και 96 ώρες. Αυτού του είδους η επεξεργασία δίνει σε κάθε ζευγάρι ένα απαλό και λείο φινίσμα.

1368-02
1367-03
1371-04
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην παραγωγή χειροποίητων σκελετών;

Ειλικρινά, το μεγαλύτερο πρόβλημα στην κατασκευή χειροποίητων σκελετών είναι ότι δεν προλαβαίνουμε να παράξουμε σκελετούς οράσεως και ηλίου όσο γρήγορα χρειάζεται για να ανταποκριθούμε στη ζήτηση! Κάθε ζευγάρι για να κατασκευαστεί θέλει ακρίβεια και η διαδικασία κρατά τρεις μήνες. Δεν μπορούμε να επιταχύνουμε την παραγωγή. Όμως το ότι η Cutler and Gross έχει δικό της επώνυμο εργοστάσιο στην Ιταλία είναι ένα μοναδικό και εντυπωσιακό κατόρθωμα, κάτι το ξεχωριστό ανάμεσα στα ανεξάρτητα brands οπτικών ειδών.

Πόσο στενή είναι η σχέση της συλλογής σκελετών της Cutler and Gross με το Λονδίνο, τον τόπο καταγωγής του οίκου;

Το Λονδίνο είναι ένα μέρος εκκεντρικό και τολμηρό και αυτές ακριβώς είναι οι λέξεις που εκφράζουν και εμάς τους κατοίκους του καθημερινά. Η βρετανική πρωτεύουσα φιλοξενεί έναν τόσο διαφορετικό και μεταβαλλόμενο πληθυσμό, που εμπνέει την έρευνα, γεννά την περιέργεια και το πάθος για δημιουργία, αλλά και μια αποφασιστικότητα να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες που συναντάμε. Οι Λονδρέζοι είναι ένας λαός που δεν φοβάται να επανεφεύρει τον εαυτό του και πιστεύω ότι η μεγάλη ποικιλία σκελετών που διαθέτει διαχρονικά η Cutler and Gross αντανακλά ακριβώς αυτό το λονδρέζικο στοιχείο.

Τι να περιμένουμε από την Cutler and Gross στο μέλλον;

Μπορείτε να περιμένετε μια αύξηση των διαθέσιμων επιλογών σε υλικά και φακούς.
Αυτό το διάστημα δουλεύουμε πάνω στην παραγωγή σκελετών οράσεως και ηλίου από τιτάνιο, όπως επίσης και σκελε΄τούς με εξειδικευμένους φακούς, polarised και με φίλτρα blue light. Οι επενδυτές της Cutler and Gross περιμένουν από εμάς να ανταποκριθούμε στην φημισμένη ποιότητα του brand, επομένως πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι συλλογές μας θα είναι πάντα καινοτόμες και σύγχρονες.

«Το πιο λονδρέζικο χαρακτηριστικό της Cutler and Cross είναι πως δεν φοβάται να επανεφεύρει τον εαυτό της»

cutlerandgross.com


Share with your friends
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:
0 shares
Previous Post

Silhouette

Next Post

gast